۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۳۴۵۷۱
فتاح:

روحانیان نقش موثری در تبیین اهداف کمیته امداد دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تعامل کمیته امداد با حوزه، گفت: این تعامل در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ما از چندین عالم دینی در کمیته امداد استفاده می‎کنیم.
سید پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شامگاه شنبه، پنجم تیرماه در باغ موزه قصر تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم فتاح با تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع) و خیر مقدم به خبرنگاران بیان داشت: ابتکار خوبی که امسال بکار گرفته شده، برگزاری جشن رمضان در باغ موزه قصر و برپایی غرفه‌های خوداشتغالی کمیته امداد در حاشیه این جشن است.

 

وی افزود: به فضل الهی و تلاش همکاران، ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) از سوهانک به خیابان آزادی انتقال یافته و ساختمان سوهانک در مرحله معامله و انتقال قرار دارد.

 

فتاح بیان داشت: در بعضی موارد ایتامی که در طرح محسنین تحت حمایت حامیان و خیرین قرار دارند، زیر نظر یک و یا حتی چند حامی بوده و سرپرستان این خانواده‌ها به دلایلی توان تأمین مالی نداشته یا از توان کمتری برخوردار هستند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: الحمدلله در جشن رمضان امسال نیز به مدد حامیان، این امر خداپسندانه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در حال حاضر دویست هزار نفر نیازمند، تحت حمایت حامیان در طرح محسنین بوده و حدود صد و بیست هزار نفر و حتی بیشتر بدون حامی هستند و با توکل به خدا در صدد هستیم تا این آمار را به حداقل برسانیم.

 

وی در ادامه ابراز داشت: مجوزی که از بانک مرکزی در رابطه با صندوق قرض الحسنه امداد گرفته‌ایم، برای عده‌ای است که تنها می‌خواهند به افراد نیازمند بدون دریافت سود کمک‌رسانی کنند؛ که این همان مفهوم واقعی قرض‌الحسنه است.

 

فتاح اظهار داشت: کارمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) نمی‌توانند از این محل وام بگیرند و این وام تنها برای اشخاص واقعاً نیازمند و یا افراد تحت حمایت کمیته امداد است تا با وام دادن به این افراد در صدد محرومیت زدایی از سطح جامعه باشیم.

 

وی همچنین گفت: ما در طرح حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، که از کارهای کمیته امداد است، سعی داریم با پرداخت دیه و آزاد کردن زندانیان کم توان، از خطراتی که خانواده‌های این افراد را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم تا مخارج اضافی در آینده برای دولت نداشته باشد.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امروزه نگهداری افراد سالمند و معلول در منزل مخارج کمتری دارد و نیازمندان به کمک احساس راحتی بیشتری می‌کنند، گفت: تلاش ما این است که این فرهنگ را در میان مردم رواج دهیم و با تامین هزینه‌ها شرایط نگهداری عزیزان معلول و سالمند را در میان خانواده مهیا کنیم.

 

فتاح با اشاره به مصوبات خوبی که در امر ازدواج در مجلس شورای اسلامی گذشته تصویب شد، بیان داشت: به لطف خداوند متعال با افزایش کمک‌های دولت و مردم، ان‌شاءالله یاری‌گر خوبی برای جوانان در امر ازدواج نیز خواهیم بود.

 

وی همچنین افزود: هم اکنون حدود بیست هزار نفر که از بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج رنج می‌برند، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند؛ ما همچنین سعی داریم هر چه بیشتر نسبت به گذشته، خدمات خودمان را بهتر و وسیع‌تر کنیم.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری رسا که سطح تعامل کمیته امداد را با مراکز حوزوی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: این تعامل در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ ما از چندین عالم دینی در کمیته امداد استفاده می‎کنیم و تمامی احکامی که از اصول تشکیل کمیته امداد از جمله وقف، صدقه، زکات، هبه است را همچون متن قرآن پیاده سازی می‌کنیم و این ادعا را داریم که کمیته امداد، کارهایش را در چارچوب شرع انجام می‌دهد و تمامی اینها را با آداب خاصه خود انجام می‌دهیم.

 

وی افزود: توجیه افراد و هدف ما برای جامعه، نیاز به عالمان و کتاب‌هایی دارد که بتوانند این احکام و وظایف شرعی را به طور کامل تبیین کنند؛ همچنین در این زمینه ما با مراکز و حوزه‌های علمیه قرار داد داریم که برگزاری اجلاس ملی زکات از موارد نقش آفرینی موثر علما در این حوزه است.

 

خاطر نشان می‌شود قبل از برگزاری این نشست، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به بازدید از غرفه‌های نمایشگاه خوداشتغالی کمیته امداد که در مجموعه باغ موزه قصر دایر است، پرداخت و در پایان از خبرنگاران به صرف افطار پذیرایی شد./202/966/ب1

ارسال نظرات