۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۲۲۴
مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی:

هنر اسلامی سبب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با بیان اینکه هنر اسلامی سبب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود، گفت: هنرمندان می توانند با آثار پسندیده خود فرهنگ اسلامی و دینی را به جوانان انتقال دهند.
علی جانباز مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی جانباز مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی نج شنبه شب در مراسم اختامیه جشنواره عکس که به همت بسیج هنرمندان شهرستان اراک در مجتمع فرهنگی آیه این شهر برگزار شد، بیان کرد: هنر در زندگی انسان ها سبب پیشرفت، کمال و تعالی در اتنسان ها می شود.

 

هنر در جامعه اسلامی نماد فرهنگ و مظهر تمدن

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با بیان اینکه هنر در جامعه اسلامی نماد فرهنگ و مظهرتمدن آن جامعه محسوب می شود، خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنرمندان باید مفاهیم ارزشی و فرهنگ فاخر دینی را در راس امور خود قرار دهند.

 

جانباز با بیان اینکه دشمن با رواج هنرهای غربی در کشور می خواهد در مسیر محقق شدن تهاجم فرهنگی پیش رود، گفت: امروز دشمنان و بدخواهان سعی دارند تا با نفوذ در فرهنگ ریشه های اعتقادی و ملی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

رابطه هنر انقلاب وهنراسلامي و ديني

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با بیان اینکه هنر اسلامی سبب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود، گفت: هنرمندان می توانند با آثار پسندیده خود فرهنگ اسلامی و دینی را به جوانان انتقال دهند.

 

جانباز با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني (ره) كه فرمودند: «هنر دميدن روح تعهد در كالبد انسانهااست» خاطر نشان کرد: هنر انقلاب و هنراسلامي و ديني رابطه نزدیکی بایکدیگر دارند.

 

هنرديني و اسلامي سبب به وجودآمدن هنر انقلابي مي شود

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با تاکید بر اینکه هنرديني واسلامي هنر حقيقت است، خاطر نشان کرد: هنر ديني و اسلامي سبب به وجود آمدن هنر انقلابي مي شود و این مهم یک ارزش بزرگ است.

 

جانباز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامي ايران برخواسته از آرمانهاي ديني و انديشه هاي اسلامي است، افزود: بر این اساس می توان گفت هنرديني و حقيقي  همان هنرانقلاب است.

 

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان در انتقال مناسب آثار و مفاهيم به نسل‌هاي جوان هوشیار باشند، خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی هنرمندان نقش مهمی  در فرهنگ‌سازي جامعه برعهده دارند.

 

شایان ذکر است در پایان مراسم از عکاسان برگزیده تجلیل و همچنین از آرش صحرانورد به عنوان مسؤول برگزاری جشنواره عکس تقدیر به عمل آمد./202/842/ب1

ارسال نظرات