۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۱۵۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای درک بیشتر نعمت‌های خداوند است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای درک بیشتر نعمت‌های خداوند است, گفت: اینکه باید قدر نعمت‌های خداوند را بدانیم، مورد تأکید مبانی دینی قرار دارد، اما نباید در این زمینه برنامه‌هایی برگزار شود که خدای نکرده با مبانی دینی و قرآنی در تضاد باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز شهرداری استان قزوین با تبریک ماه مبارک رمضان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مجموعه فرهنگی شهرداری قزوین و با تأکید بر اینکه باید به خوبی از فرصت‌هایی که در اختیار داریم بهترین استفاده را بهره‌مند شویم، گفت: اینکه باید قدر نعمت‌های خداوند را بدانیم، مورد تأکید مبانی دینی قرار دارد اما نباید در این زمینه برنامه‌هایی برگزار شود که خدای نکرده با مبانی دینی و قرآنی در تضاد باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌هایمان را با نظام ولایی و رهبری هماهنگ کنیم، افزود: همانطوری که نماز ستون دین است، در روایات آمده که ولایت نیز ستون نماز، زکات، حج و روزه است.

 

ولایت ستون دین است

خطیب جمعه در قزوین در ادامه ابراز کرد: این که سال گذشته در منا شاهد کشتار مسلمانان بودیم به خاطر خلأ ولایت در آن کشور است و در این خصوص امام صادق (ع) می‌فرماید شرط امنیت در خانه خدا ما هستیم و منظورشان همان ولایت است.

 

هماهنگی با نظام ولایت و رهبری

این کارشناس حوزوی بیان کرد: به عنوان نمونه در امر کمک به نیازمندان ضروری است که همه اقشار جامعه همگی با کمیته امداد که نهادی است که زیر نظر رهبری فعالیت می‌کند، هماهنگ باشیم و این هماهنگی در حقیقت هماهنگی با نظام ولایت و رهبری است.

 

این کارشناس دین در ادامه عنوان کرد: بندگان فرهیخته خداوند کسانی هستند که در هر منصب و موقعیتی، برای اقامه نماز تلاش می‌کنند و اقامه نماز تنها به معنای نماز خواندن نیست.

 

وی در ادامه اظهار کرد: باید از فرصت نشاط و شادابی که امروز خدای متعال در اختیار ما قرار داده به خوبی استفاده کنیم و آن را برای ترویج مبانی دینی و الهی صرف کنیم.

 

اقامه کنند‌گان نماز هیچ‌گاه کارهای غیر اخلاقی انجام نمی‌دهند

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: خداوند همواره بر اقامه نماز تأکید کرده است و اینکه می‌گوییم اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست به این معناست که ممکن است کسی نماز بخواند اما دست به کارهای غیر اخلاقی، نظیر دزدی، دروغ، ظلم و خیانت بزند اما اقامه کنند‌گان نماز هیچ‌گاه چنین کارهایی را مرتکب نخواهد شد.

 

امام جمعه قزوین در دادامه با شاره به ادامه مطلب بیان داشت: بزرگ‌ترین اقامه کننده عصر ما امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند و تلاش‌های آن‌ها در این مسیر موجب پیروزی انقلاب شده و امروز هم شاهدیم به برکت همین رویکرد شهرهای عراق از سقوط نجات پیدا کردند و هر روز گستره خدمات نظام وسیع‌تر می‌شود.

 

امروزه با اقامه نماز فاصله زیادی داریم

وی در پایان گفت: از گزارش‌هایی که ارائه دادید بسیار خوشحالیم اما همچنان نیازمند کارهای بنیادین در حوزه نماز هستیم و باید توجه داشته باشیم که با اقامه نماز فاصله زیادی داریم و اگر به این امر مهم دست پیدا کنیم یقیناً رشوه‌خواری، دزدی از بیت‌المال و معضلات فرهنگی صورت نخواهد یافت./853/203/ب2

ارسال نظرات