۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۳۴۰۹۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

رسالت روحانیت تنها در مسجد و منبر خلاصه نمی شود

حجت الاسلام عالی با تأکید بر این‌که علما در طول تاريخ منشأ تحولات در جامعه بوده‌اند، گفت: رسالت روحانیت تنها در مسجد و منبر خلاصه نمی شود.
روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد عالی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب فعال فرهنگی در ماه مبارک رمضان با تأکید بر این‌که رسالت روحانیت تنها در مسجد و منبر خلاصه نمی شود، اظهار داشت: علما و روحانیان وارثان رسالت انبیاء و اولیای الهی هستند، از این رو وظایف خطیری بر عهده دارند.


وی با تأکید بر آشنایی روحانیت با حساسیت رسالت خویش، گفت: اعتقاد قلبی به لباس مقدس روحانیت و سربازی امام زمان(عج) نیاز به تهذیب نفس و کسب معارف و علوم دینی است، اگر به دانسته‌ها و گفته‌های خود در منابر و جلسات دینی ابتدا عامل نباشید، سخن شما تأثیر نخواهد داشت.


حجت الاسلام عالی با تأکید بر این‌که اسلام به واسطه علمای مجاهد امروز دست ما رسیده است، خاطرنشان کرد: با این‌که در عصر ارتباطات و اطلاعات به سر می بریم، اما نباید برخی از فرایض دینی که علمای تشیع سال ها برای احیای آن ها تلاش ها کرده و تبعیدها کشیده اند، رو به فراموشی رود.


وی با تأکید بر وظیفه خطیر روحانیت در شرایط امروز جامعه تصریح کرد: علما در طول تاريخ منشأ تحولات در جامعه بوده‌اند، امروز نیز حوزه های علمیه باید با حفظ موقعيت علمي و عملي خود، فقه و فقاهت را به عالي‌ترين رتبه رسانده برسانند، ضمن این‌که تبلیغ در فضاهای جدید از جمله اینترنت نباید مورد غفلت قرار گیرد.


اين استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه علما همواره پيشقدم در اجرای احکام الهی بوده اند، گفت: تبلیغ عمل گرا بهترین نوع تبلیغ مبانی ارزشمند دینی است، امروز مردم به نوع و منش زندگانی روحانیان نگاه کرده و درس می گیرند، امروز نیازمند ترویج معارف اهل بیت و تبیین فلسفه احکام دینی هستیم.


حجت الاسلام عالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مخاطب شناسی مبلغان در فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: جوانان امروز خواهان آشنایی با فلسفه احکام دینی هستند، تأمین این نیاز به حق ضرورت مطالعات گسترده مبلغان را بیش از گذشته بیان می کند.


وی با تأکید بر اتخاذ راهکارهای لازم برای جذب جوانان به مساجد خاطر نشان کرد: عدم مخاطب شناسی و ایجاد جذابیت در منابر، موجب دلزدگی جوانان از مبانی ارزشمند دینی خواهد شد، زمان شناسی در تبلیغ نیز یکی دیگر از اصول مهم در بیان ارزش های دینی است، منبرهای طولانی مدت و دیرهنگام موجب عدم آمادگی مخاطبان در پذیرش مبانی می شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات