۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۷۸۸
آیت الله شبستری:

عملکرد صحیح، اصولی و مثبت رسانه‌ها موجب سعادت جامعه می شود

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که رسانه‌ها در سرنوشت جامعه نقش مؤثری دارند، گفت: حرکت و عملکرد صحیح، اصولی و مثبت رسانه‌ها موجب سعادت جامعه می شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در ضیافت افطار اعضای خانه مطبوعات استان با تأکید بر اهمیت فعالیت رسانه‌ها در عصر حاضر، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید اهل مبارزه با استکبار جهانی باشند.


وی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی غرب علیه اعتقادات، باورها و ارزش های اسلامی و انقلابی، افزود: اگر محصول رسانه‌های مکتوب و سایر رسانه‌ها مفید باشد و در مسیر عقلانیت حرکت کنند جامعه را به اهداف متعالی خود رهنمون می‌کنند، اما اگر راه خطا را در پیش گیرند تباهی و شکست در انتظار جامعه خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رسانه‌ها در سرنوشت جامعه نقش مؤثری دارند، ادامه داد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی ایران با القای شبهات اعتقادی با کمک رسانه‌های خود به دنبال استحاله فرهنگی انقلاب هستند، رسانه‌های داخلی رسالت خطیری در مقابله با جنگ نرم غرب بر عهده دارند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رسانه‌های غربی به دنبال ترویج فرهنگ مبتذل در جامعه هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت فرهنگی کشور بارها تذکر داده و ابراز نگرانی کرده‌اند و در جایی فرمودند؛ مشکلات اقتصادی بسیار سنگین است، اما مشکلات فرهنگی خواب را از چشم انسان ربوده است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که مسؤولیت رسانه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل غرب بسیار سنگین‌ است، افزود: رسانه های داخلی باید در مسیر اسلام و ارزش‌های دینی حرکت کنند و از نقل اخبار غیرصحیح جلوگیری کنند، چراکه اخبار کذب و شایعات همواره از سوی رسانه های غربی القاء می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه‌ها خواست تا از درج مطالب ناامیدکننده که دل مردم را خالی می‌کند خودداری کنند و اظهار داشت: رسانه‌ها باید رهبر انقلاب را که موهبت الهی برای کشور ما محسوب می‌شوند از غربت خارج کنند.


همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی نقش مطبوعات و رسانه ها در انعکاس مطالبات مردم از دولت را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسؤولان برای خدمتگزاری مطلوب در جهت رفاه و آسایش مردم، به حضور موثر رسانه ها نیازمند هستند.


وی از رسانه های استان خواست تا در کنار دولت و ملت باشند و در جهت رسیدن به اهداف متعالی کشور گام بردارند و خاطرنشان کرد: اگر آبرویی برای نظام وجود دارد متعلق به همه است و اصولگرا و اصلاح‌طلب اعضای یک خانواده هستند چرا که همه در مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم رای هستند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات