۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۵۳۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

امامزادگان بهترین ظرفیت برای نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه هستند

مدیر کل اوقاف مازندران از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره مند شد، گفت: امروز دشمنان اسلام از ترویج ارزش های اسلامی در جامعه هراسان هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران دوشنبه شب در مراسمی که با حضور دست اندرکاران طرح نشاط معنوی در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) از مهم ترین ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) را سخاوت وجود آن امام بزرگوار برشمرد و تصریح کرد: سفره کریمانه امام حسن(ع) همیشه پهن بود و همه مردم بویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می بردند و این سخاوت وجود باید برای همه الگو باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امام حسن(ع) با حلم و بردباری سفره‌های کریمانه را پخش کرد، دست فقرا و ایتام را گرفت و به همین دلیل به کریم اهل بیت(ع) مشهور است.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: این طرح معنوی در 120 امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران افزود: در اجرای طرح متمرکز تعیین ظرفیت اوقات فراغت، تقویت بنیه دینی و اعتقادی، سوق جوانان به عرصه های دینی و معنوی و قرانی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش های انقلاب به عنوان اهداف محوری قلمداد می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که توجه به ارزش های دینی و اعتقادی و نهادینه شدن این ارزش ها در بین جوانان و نوجوانان از اهداف اصلی طرح نشاط معنوی است، ادامه داد:  اجرای طرح نشاط فرهنگی در راستای مشارکت و تشویق نسل جوان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی و همچنین ایجاد انس و الفت با بقاع متبرکه بسیار اثربخش خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که این طرح با همکاری و بهره گیری از ظرفیت تبلیغی روحانیان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغ اعزامی از قم و بومی در برگزاری کلاس‌های طرح نشاط معنوی با اوقاف مشارکت می‌کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان در این این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعمیق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

 

وی با اشاره به این که در طرح نشاط معنوی با برگزاری خیمه های معرفت با حضور مبلغان مجرب افزون بر تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دینی پاسخ داده می شود، اضافه کرد: به همین منظور با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی متنوع در ایام مختلف سال زمینه بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان را برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان فراهم خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در پناه امامزادگان یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است، افزود: این طرح در راستای دستورالعمل های سازمان اوقاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف انجام می گیرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در سطح جامعه هستند، بیان داشت: باید از ظرفیت های معنوی و دینی این اماکن متبرکه بهره لازم برده شود.

 

حجت الاسلام علیزاده وجود هزاران امامزاده در مازندران را نشان دهنده علاقه قلبی مردم این استان به اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: مردم طبرستان در طول تاریخ همواره پناهگاه امنی برای نوادگان ائمه معصومین(ع) بوده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در سطح جامعه هستند، بیان داشت: باید از ظرفیت های معنوی و دینی این اماکن متبرکه بهره لازم برده شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره برده شود، گفت: امروز دشمنان اسلام از ترویج ارزش های اسلامی در جامعه هراسان هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده، توسعه برنامه های فرهنگی در سطح امامزادگان را مهم دانست و تصریح کرد: قبور مطهر امامزادگان که اکنون در اوج شکوه قرار دارند دارای نکات عبرت‌آموز فراوانی بوده و جایگاه انسان‌های بزرگوار و متصل به اهل بیت(ع) را در مقایسه با عاقبت ظالمان تاریخ نشان می‌دهد. 

 

وی از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره برده شود، گفت: امروز دشمنان اسلام از ترویج ارزش های اسلامی در جامعه هراسان هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند در ایام تابستان بیشترین بهره‌برداری فرهنگی را از فضای معنوی بقعه متبرکه داشته باشند، تصریح کرد: امامزادگان موجب برکت و معنویت در جامعه ما بوده که اثرات و برکات فروانی برای ما داشته اند که باید از ظرفیت های آنان نهایت بهره برداری صورت گیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات