۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۳۳۰۴۷
امام‌ جمعه عجب‌ شیر:

رکود و بیکاری در کشور بی داد می کند/ ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه رکود و بیکاری در کشور امان مردم را بریده است، گفت: بسیاری از مراکز کوچک و متوسط کارآفرینی تعطیل‌ شده است، این ربطی به تحریم ندارد بلکه علت عمده آن‌ها مشکلات مدیریتی در دولت‌ها است و تنها چاره آن تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت‌الاسلام‌ محمود شربیانی، امام‌ جمعه عجب‌شیر در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: آنچه سیاست‌های استکبار جهانی و دشمنان نظام در منطقه را خنثی می‌کند، وحدت آحاد جامعه و حرکت حول محور ولایت‌فقیه است.

 

وی اتحاد و همدلی در راستای رفع مشکلات کشور را مهم و کارساز تلقی کرد و ابراز داشت: برخی تصور می‌کنند ما می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم در حالی‌ که این تصور نادرست و یک توهم است، مشکلات در نگاه به درون و ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور حل خواهد شد.

 

امام‌جمعه عجب‌شیر با بیان اینکه آمریکا مستکبر و غیر قابل‌ اعتماد است، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ذات پلید آمریکا تغییری نکرده و همواره ذات استکباری و زیاده‌خواه خود را حفظ کرده است و بنابراین نباید به این کشور اعتماد کرد، آمریکا غیر قابل‌ اعتماد، ظالم، زیاده‌خواه و خون‌ریز است.

 

وی با اشاره به رکود اقتصادی و بیکاری در کشور، ادامه داد:‌ مشکلات رکود اقتصادی و بیکاری در کشور ملموس بوده و بسیاری از مراکز کوچک و متوسط کارآفرینی تعطیل‌ شده است، این ربطی به تحریم ندارد بلکه علت عمده آن‌ها، مشکلات مدیریتی در دولت‌ها است و تنها چاره آن تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت‌الاسلام شربیانی با انتقاد از حقوق نجومی برخی مدیران، افزود: این اتفاق زیبنده نظام اسلامی نیست، این حقوق خیانت به مردم و کشور بوده و دریافت چنین حقوقی بازتاب منفی گسترده‌ای در جامعه داشته است، باید با آن‌ها به‌ صورت جدی برخورد شود و با این بی‌قانونی‌ها مقابله کرد.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به چنین مبالغ هنگفتی از دریافتی‌های مدیران ارشد در کشور، گفت: نباید طوری باشد که مردم و ملت بزرگ ایران در سختی و نداری زندگی کنند، ولی برخی از مدیران مبالغ بسیار بالایی را به‌ عنوان حقوق و پاداش دریافت کنند، این امر ناراحتی مردم را به دنبال داشته است.

 

امام‌ جمعه عجب‌شیر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ضیافت افطاری مسؤولان عالی کشور، گفت: توجه و عمل به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب راهگشای مشکلات کشور است، از این‌ رو مسؤولان رفع مشکلات کشور را در جای دیگر و از مسیرهایی که به نتیجه نخواهد رسید، دنبال نکنند.

 

وی رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی را در گرو وحدت و انسجام داخلی دانست و خاطرنشان کرد: از هم‌گسیختگی و نبود یکپارچگی درونی نتیجه‌ای جز ضعف کشور و به تحلیل رفتن نیروهای فکری و عملیاتی نخواهد داشت، ایجاد دودستگی به نفع کشور نیست، همه در حول ولایت برای تعالی کشور گام بردارند.

 

امام‌ جمعه عجب‌شیر اقتدار و عزت کشور در برابر قوای خارجی و دشمنان میهن اسلامی را در تقویت درونی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: حتی حل مشکلات اقتصادی کشور متکی به توجه به درون و رفع موانع تولید است، باوجود برجام که توفیقی از آن ندیدیم مشکلات کشور در نگاه به درون حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه جدی مسؤولان به مسائل فرهنگی در جامعه، ادامه داد: اگر چه امروز مسائل اقتصادی جزو اصلی‌ ترین مسائل در کشور محسوب می‌شود اما به‌ هم‌ریختگی موضوعات فرهنگی در جامعه منجر به ابراز گلایه رهبر معظم انقلاب شد، بنابراین باید در راستای ساماندهی و توجه ویژه به امور فرهنگی تلاش شود./854/302/ب2

ارسال نظرات