۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۳۲۴۳۴
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان:

مدرسه علمیه عباسقلی خان به سمت تخصصی شدن در جهت مجتهد پروری حرکت کند

حجت الاسلام علوی آزیز با تاکید بر اینکه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو به سمت تخصصی شدن در جهت مجتهد پروری حرکت کند، گفت: لازم است کادر اداری متخصصی مناسب با این هدف در این مدرسه علمیه انتخاب شود.
حجت الاسلام علوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید حمید علوی آزیز، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو که پیش از ظهر امروز در سالن نمازخانه  این مدرسه علمیه و با حضور تنی چند از مدیران و مسؤولان حوزوی، طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد، با تقدیر و تشکر از زحمات مدیر سابق این مدرسه حجت الاسلام محمد علی خیرابادی در جهت امور آموزشی و پژوهشی به اهتمام وضعیت علمی این مدرسه تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام علوی آزیز همچنین به بعضی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی مدیر جدید این حوزه علمیه حجت الاسلام رستمیانی پرداخت و افزود: کارشناسی رشته فلسفه و کلام، تدریس دروس فقه و اصول در حوزه و دانشگاه از سوابق حجت الاسلام رستمیانی است.


وی با بیان اینکه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو تنها مدرسه ای است که از دوران صفویه در مشهد باقی مانده است، عمل دقیق به وقفنامه و حضور مستمر و با برنامه را به مدیر جدید این مدرسه توصیه کرد و اظهار داشت: مدیر مدرسه علمیه باید تمام فکر و ذهن خود را روی مدیریت مدرسه متمرکز کند و چنین چیزی امکان‌پذیر نیست که مدیر مدرسه‌ای خواسته باشد در کنار این مدیریت، پست‌های سازمانی دیگری نیز داشته باشد.


معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه مدیریت جدید این مدرسه را به برقراری رابطه صمیمانه و پدرانه با طلاب و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های ایشان سفارش و خاطر نشان کرد: طلاب این مدرسه علمیه تراز علمی بالایی را در دانشگاه دارند.


وی با تاکید بر اینکه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو به سمت تخصصی شدن در جهت مجتهد پروری حرکت کند، عنوان کرد: لازم است کادر اداری متخصصی مناسب با این هدف در این حوزه علمیه انتخاب شود.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایان برقراری نظم در مدارس علمیه را مسأله‌ای غیرقابل اغماض دانست و افزود: انجام یک ارزیابی دقیق از میزان و کیفیت خروجی این مدرسه، می‌تواند مدیران این مدرسه را در جهت‌گیری و تصمیمات آینده‌ یاری کند./202/859/ب1

ارسال نظرات