۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۳۲۳۹۸
نماینده مردم بوشهردر دوره نهم مجلس:

حوزه در عرصه فرهنگ ضعیف عمل کرده است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه در عرصه فرهنگ ضعیف عمل کرده است.
جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی

عبدالکریم جمیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در پاسخ به این سوال که حوزه علمیه به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین بخش ها در عرصه فرهنگ تا چه میزان توانسته به رسالت فرهنگی خود به درستی عمل کند گفت: به نظر می رسد حوزه علمیه وظیفه بسیار سترگی را دارد که قاعدتاً بایستی با هماهنگی و همسویی و با حمایت های علمی و پژوهشی مسؤولان دولتی نقش خود را ایفا نماید.

 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق این موضوع برای امروز انقلاب اسلامی بسیار ضروری تر از هر زمان است. حوزه باید با دادن برنامه و دانشی که در این عرصه دستگاه های اجرایی به آن نیاز دارند حمایت خود را داشته باشد.

 

جمیری افزود: نگاه دوم کارهایی است که خود حوزه در این راستا انجام داده است همچون تربیت طلاب آگاه به اقتضائات زمان، بصیر و سازمان دهی آنان به مناطق و استقرار آنان و به گونه ای برنامه ریزی کند که نیاز آنان را برطرف شود که امکان ماندگاری آنها در اقسا نقاط جامعه وجود داشته باشد و آنها هم در تربیت و ترویج فرهنگ دینی و ارزش نقش آفرینی کنند.

 

وی گفت: متاسفانه حوزه در هر دو موضوع دچار نقص است. نظام امروز نیازمند این است و نظامی که مبنای آن مبنای فرهنگی و اعتقادی است و در واقع بر مبانی فرهنگ دینی استقرار پیدا کرده باید مروجان فرهنگ دینی هم قولاً و هم عملاً در کنار مردم، مردم را همراهی کنند تا مردم بتوانند قوام بخش نظام دینی با حفظ فرهنگ دینی باشند و با فرهنگ خود تبیین دهنده و ترویج کننده فرهنگ دینی در جامعه باشند./833/303/ب3     

ارسال نظرات