۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۳۵۸
رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز:

تقویت اخلاص مهم ترین اثر تربیتی روزه داری است

رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای خودسازی و تزکیه نفس خواند و گفت: روزه دارای آثار تربیتی فراوانی به همراه دارد و تقویت اخلاص مهم ترین اثر تربیتی آن است.
آثار و فواید روزه

حجت­ الاسلام محمد محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی است و انسان با انجام دعا و نیایش بر اعمال و رفتار خود بیندیشد و به اصلاح نفس خویش بپردازد.

 

وی با اشاره به آثار تربیتی روزه داری و کسب تقوای الهی، خاطرنشان کرد: روزه نوعی تمرین، تهذیب و تزکیه نفس است.

 

رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز تقویت پایداری و صبر، آرامش، آخرت گرایی، کنترل شهوت و تقویت اخلاص را از جمله آثار تربیتی روزه داری خواند و افزود: انسان در سایه صبر و بردباری می تواند در برابر مشکلات استوار بایستد و به هدف خویش برسد.

 

وی با بیان این که روزه داری فرصتی برای رشد و تقویت اخلاص است، با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، یادآور شد: «خداوند روزه را برای آزمودن و آموزش اخلاص واجب کرد».

 

فعالیت 100 مبلغ در شهرستان الیگودرز

حجت الاسلام محمودی در ادامه بیان داشت: تا پایان ماه مبارک رمضان 100 مبلغ خواهر و برادر در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

 

وی تشکیل کلاس ­های قرآنی، بیان احکام، برگزاری جلسات و مباحث مشاوره، اخلاق، تبلیغ چهره به چهره، برگزاری مراسم قرائت ادعیه، پاسخ­گویی به سؤالات و شبهات را از جمله فعالیت مبلغان اعزامی بیان کرد.

 

اجرای طرح تفسیر بینات 19 در شهرستان الیگودرز

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز از برگزاری طرح تفسیر بینات 19 در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح قرآنی با هدف آشنایی عموم مردم با مفاهیم غنی قرآن کریم، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که طرح قرآنی بینات هر ساله با محوریت یکی از سوره‌های قرآن اجرا شده است، یادآور شد: امسال نیز این طرح با محوریت ترجمه و تفسیر سوره مبارکه انبیاء در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: جلسات جزء خوانی قرآن کریم نیز تا پایان ماه مبارک رمضان و با حضور پرشور مردم شهرستان الیگودرز در بیش از ۱۰ نقطه این شهرستان برگزار می شود.

 

وی ماه مبارک رمضان را بهار قرآن خواند و گفت: در بهار قرآن، باید قرآن در جامعه نهادینه شود و در روح و جان مردم بیش از پیش اثرگذار باشد.

 

رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز بیان کرد: این نهاد تمام توان خود را جهت تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه  با اجرای خوب و منسجم برنامه­ های قرآنی در شهر و روستاهای الیگودرز به کار گرفته است./9459/303/ب2

ارسال نظرات