۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۲۲۰
نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در تهران:

شهید چمران الگویی جهانی است

نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در تهران با اشاره به شخصیت شهید چمران گفت: شهید چمران الگویی جهانی است.
چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صفی الدین نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در تهران، در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب عارفانه های شهید چمران و نرم افزار جامع شهید چمران که عصر دوشنبه بیست و چهارم خردادماه با حضور مهندس مهدی چمران رییس شورای شهر تهران ، محمود عاطفی رییس بسیج صدا و سیما و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد گفت: شخصیت هایی همچون شهید چمران را در 50 سال گذشته کم داشته ایم که نه فقط مبلغ دین بلکه مبلغ رسالت اسلام باشند.

 

صفی الدین گفت: در دوره ای که اسلام مورد تهاجم بود و مسلمانان لبنان در شرایط بسیار سختی بودند شهید چمران نهضت لبنان را پایه گذاری کرد و تبدیل به الگویی جهانی شد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز اتفاق فرخنده ای بود که نه تنها نقشه جهان بلکه سیاست منطقه را تغییر داد و نقش امام خمینی (ره) و ایستادگی مردم در برابر استکبار تبدیل به الگویی برای انقلاب های دنیا شد.

 

وی افزود: شهید چمران شخصیتی جامع است که از فیزیک تا عرفان و شهادت را می توان در شخصیت ایشان دید که این مسأله قابلیت تدریس در دانشگاهها را دارد زیرا دستاوردهای شهید چمران فراتراز آن است که تنها به یک یا دو زبان ترجمه شوند.

 

صفی الدین ابراز داشت: حق این الگوها برگردن ما است و به برکت خون شهدا نشر افکارشان می تواند الگویی جهانی برای تمامی جوامع بشری باشد./819/202/ب3

ارسال نظرات