۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۳۱۸۴۶

انتقاد امام جمعه بابلسر از وضعیت فرهنگی در شهرک ها و سواحل دریای خزر

امام جمعه بابلسر با انتقاد از وضعیت فرهنگی در شهرک ها و سواحل دریای خزر در ماه مبارک رمضان، گفت: متأسفانه در برخی مناطق ساحلی استان شاهد ولنگاری و بی احترامی به فرهنگ اسلامی هستیم.
استاد حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی این شهرستان از ماه پر فیض و برکت به عنوان ماه زدودن گناه ها و ترک معصیت یاد کرد وگفت: آحاد جامعه اسلامی باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند.

 

امام جمعه بابلسر، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه میهمانی خداوند دانست و با تأکید براین که هیچ یک از ماه های سال به اندازه ماه مبارک رمضان با برکت نیست، ادامه داد: خوشبختانه ملت ایران اسلامی نیز در این ماه پرفیض با حضور در سطح مساجد وتکایا از معنویت این ماه بهره مند می شوند.

 

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی را به افراد و بندگان مخلص خویش اعطاء می کند و آنها را مرحله بندگی خویش می‌رساند، افزود: باید بتوانیم در هر سال روحیه رمضان سال قبل را با خود داشته باشیم و اسیر هوا و هوس نفس شیطان اماره نشویم.

 

حجت الاسلام طلابیان ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه قیام برای مبارزه با نفس و و سوسه های شیطانی و حرکت در طریق سیر و سلوک معنوی و خود سازی و همچنین مناسب‌ترین راه برای کشاندن انسان به سوی مبارزات مخلصانه و فعالیت های سیاسی اجتماعی برای خدا و در راه خدا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر فراهم کردن مساجد برای حضور حداکثری مردم به ویژه نسل جوان در سطح مساجد، گفت: مساجد بهترین پایگاه برای بهره مندی از معنویت ماه مبارک رمضان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود روزهخواری علنی را دهن کجی به احکام دین مبین اسلام دانست و با بیان این که این عمل غیردینی بسیار ناپسند است، گفت: افرادی که حتی برای روز گرفتن عذر شرعی نیز دارند نباید خدای ناکرده مرتکب این گناه شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که افرادی که به هر دلیلی توان گرفتن روزه در این ماه مبارک را ندارند باید حرمت این ماه را نگه دارند، افزود: روزه خواری در ملآ عام دهن کجی آشکار به ماه مبارک رمضان است.

 

امام جمعه بابلسر روزه خواری علنی را دهن کجی به احکام دین مبین اسلام دانست و با بیان این که این عمل غیردینی بسیار ناپسند است، بیان داشت: افرادی که حتی برای روز گرفتن عذر شرعی نیز دارند نباید خدای ناکرده مرتکب این گناه شوند.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که متأسفانه سواحل دریا و شهرک های ساحلی از لحاظ فرهنگی در شرایط هشدار قرار دارند، تصریح کرد: متأسفانه در برخی مناطق ساحلی استان شاهد ولنگاری و بی احترامی به فرهنگ اسلامی هستیم.

 

امام جمعه بابلسر با بیان این که برخی از مسؤولان ما توان کافی ندارند و باید جای خود را به دیگری بدهند، افزود: در ماه رمضان و در کشور اسلامی به احکام اسلام بی‌احترامی می‌شود و کسی هم توجهی به این مسأله ندارد.

 

حجت الاسلام طلابیان با اشاره به نقش ماه رمضان در تقویت امیان افراد جامعه، علم، معرفت و حیا را سه عامل بازدارنده از گناه و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: جامعه دارای حیا، ایمان نیز دارد.

 

امام جمعه بابلسر با بیان این که موثرترین عامل در ترک محرمات و حفظ جامعه از گناه، ایمان افراد جامعه است، اظهار داشت: افزایش روحیه ایمانی در ماه رمضان علت کاهش جرم و جنایت در این ماه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: یکی از تعابیر پیامبر اکرم (ص) از ماه مبارک رمضان این است که ماه مبارک رمضان، بهار فقرا است چراکه به فقرا و نیازمندان در این ماه توجه بیشتری می شود.

 

وی افزود: منظور از این که ماه رمضان ماه فقرا است، مربوط به نیازمندان مادی نیست، بلکه بالاتر از آن نیازمندان معنوی است که به مصداق فرموده رسول خدا (ص) ماه رمضان، بهار برطرف کردن نیازهای معنوی است. چراکه اگر انسان معنویتش برآورده نشود مُرده است.

 

امام جمعه بابلسر در ادامه با اشاره به ترویج و تعمیق فرهنگ عمومی درماه مبارک رمضان افزود: خداوند برای تکامل واقعی انسان ها راه هایی را تبیین کرده است که ما به واسطه عمل به آن راه به تکامل برسیم، که یکی از آن راه ها گرفتن روزه و بهره مندی از اَجر بی شمار آن است./950/202/ب2

ارسال نظرات