۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۱۸۳۱
استاد اخلاق حوزه علمیه:

منبر بدون اخلاص و قصد قربت تاثیری نخواهد داشت

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: یکی از اموری که به تعالی منبر در جامعه کمک می کند این است که انسان برای قصد قربت به تبلیغ برود و نگاه مادی به این ماجرا نداشته باشد که در عین حال خداوند متکفل روزی انسان می شود.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه علیه قم عصر امروز در مشست مبلغان موسسه سراج که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به برکات ماه رمضان ابراز داشت: ماه رمضان ماه بندگی و عادت است و فرصت خوبی برای از بین بردن رذائل اخلاقی است.

 

وی افزود: از اموری که در تبلیغ جایگاه ویژه ای دارد منبر است که باید برای تعالی آن اهتمام ویژه ای داشت چا که تبلیغ چهره به چهره می تواند بسیار راهگشا باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: یکی از اموری که به تعالی منبر در جامعه کمک می کند این است که انسان برای قصد قربت به تبلیغ برود و نگاه مادی به این ماجرا نداشته باشد که در عین حال خداوند کتمفل روزی انسان می شود.

 

وی در ادامه اخلاص را یکی از شروط اثرگذاری تبلیغ معرفی کرد و گفت: اخلاص از اموری است که شرط لازم در تحقق کامل همه کارها است وهیچ ماری بدون اخلاص در جامعه ثمر بخش نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: مبلغان باید قبل از آن که به مخاطبان خود وعظ کنند باید خود را مورد موعظه قرار دهند و بعد این مطالب را به مخاطبان خود انتقال دهند.

 

وی توسل به ائمه(ع) را از دیگر شروط موفقیت در تبلیغ دانست و گفت: کبلغان باید قبل از منبر توسلی به ائمه داشته باشندو بعد از ان نیز چشک داشتی به دست افراد نداشته باشند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه ضرورت روضه اباعبدالله را به مبلغان گوشزد کرد و ابراز داشت: همه ملغان لازم است تا انتهای منبر خود را به روضه امام حسین(ع) پیوند بزنند و بدانند که بی روضه منبر تآثیر چندانی نخواهد داشت./979/202/ب3

ارسال نظرات