۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۳۱۷۶۶
حجت الاسلام علوی تهرانی:

باید اقسام نفس را بشناسیم

رییس بنیاد فارِس المومنین گفت: بسیار اهمیت دارد که بدانیم نفس چه مراتبی دارد تا بتوانیم براین اساس به نفس خود مسلط شویم.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین ظهر شنبه 22 خرداد مصادف با پنجمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد امیر(ع)، گفت: بسیاری از افراد انتظار دارند در زندگی شبیه سلمان فارسی شوند و همیشه به این موضوع فکر می‌کنند که چرا حضرت حجت(عج) ظهور نمی‌کنند.

 

وی افزود: وقتی افراد جامعه دنبال مادیات باشند و به مسایل دنیوی خود را مشغول کنند زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) میسر نمی‌شود.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی تاکید کرد: رضایت خداوند در خشم نفس است، در سخان پیامبر نیز آمده است راه وصال خداوند فرار از نفس است.

 

وی گفت: پیامبر اسلام تاکید کرده اند، هر چقدر از نفس دور شویم به خدا نزدیک می‌شویم و هر چقدر از نفس نافرمانی کنیم به فرمایشات خداوند می‌توانیم عمل کنیم.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: راه غلبه بر نفس این است که از خداوند کمک بخواهیم تا او تنها ما را کمک کند و بر اساس آن از نفس بترسیم و در نهایت به قرب الهی برسیم.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان، گفت: بسیار مهم است که مراتب مختلف نفس را بشناسیم و در راستای مهار آن نیز بکوشیم./856/203/ب3

ارسال نظرات