۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۳۰۵۸۲
دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

در تقابل بین اسلام و کفر، جهاد کبیر حرف آخر را می‌زند

دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در تقابل اسلام و دشمنان، جهاد کبیر حرف آخر را می‌زند، گفت: در عرصه جهاد کبیر ما سلاح‌هایی داریم که دشمن ندارد زیرا جهاد کبیر به پنج ایمان متکی بوده که دشمن حتی یک مورد از آن‌ها را هم ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جمعه‌شب در آیین گرامیداشت سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد سال 1342 که در محل مسجد امام خمین (ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام راحل ذهنیت اسلامی ملت ایران را متحول کرده و پس‌ازآن با متحول کردن جهان اسلام، باعث غلبه مسلمانان بر قدرت پوشالی دشمنان اسلام شد.

 

وی با بیان اینکه متحول کردن اندیشه ملت ایران از سال 32 شروع شد اما در سال 42 خود را نشان داد، افزود: اندیشه اسلامی امام خمینی (ره) به اذهان ملت ایران وارد شد و رشد کرد و در زمان خاصی در رفتار آن‌ها متجلی شد.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه اندیشه امام خمینی (ره) همان اسلام ناب رو به تکامل بوده و 10 شاخص دارد، اظهار کرد: ولایت‌مداری و پایبندی به معارف اهل بیت، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، تلاش برای ریشه‌کن کردن فساد، توجه به جایگاه مردم، استقلال کشور و تلاش برای پیشرفت در بخش‌های گوناگون، دفاع و طرفداری از مظلومان و ایستادگی مقابل ظالمان و حمایت از آزادی فلسطین و نابودی اسراییل شاخص‌های اندیشه امام راحل بود.

 

وی تصریح کرد: این موارد شاخص‌های اسلام ناب محمدی نیز هستند ازاین‌رو باید تلاش شود در فکر و ذهن ملت ایران هک شوند زیرا اجرای این شاخص‌ها سبب ناراحتی و نگرانی دشمنان اسلام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه ما تاکنون برای اجرایی کردن این شاخص‌ها در کشور سه نوع جهاد انجام داده‌ایم، اضافه کرد: جهاد اکبر یا جهاد با نفس که جهاد با خود است نخستین جهاد ملت ایران بود و تا کسی در این جهاد سخت مؤفق نشود نمی‌توانند در میدان جهاد اصغر به موفقیتی برسد.

 

وی ادامه داد: جهاد اصغر مبارزه با دشمن در میدان هشت سال دفاع مقدس بود که ملت ایران در این میدان درخشیده و پیروز شدند و در این سال‌ها نیز در عرصه آمادگی برای جهاد اصغر پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه امروز جهاد سخت‌تری داریم که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان جهاد کبیر یاد کردند، خاطرنشان کرد: در جهاد اصغر به دلیل اینکه برای دفاع از میهن در برابر دشمن انجام می‌شود هم انگیزه وجود دارد و هم پایان آن یا شهادت است یا پیروزی، اما جهاد کبیر اولاً طولانی بوده و در ثانی شکل‌های مختلفی دارد به همین دلیل بسیار سخت‌تر از جهاد اصغر است.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد کبیر از روزی که امام نهضت اسلامی را آغاز کردند شروع شده و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: اشکال جهاد کبیر متفاوت بوده به‌گونه‌ای که روزی فشار سیاسی است، گاهی تحریم و فشار اقتصادی، گاهی تهاجم و فشار فرهنگی و برخی مواقع هم به شکل تبلیغاتی خود را نشان می‌دهد که همانند غولی تبلیغاتی بر اذهان مردم حاکم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: اینکه ملت ایران در برابر این فشارهای گوناگون ایستادگی کرده و به زانو درنیاید مصداق بارز جهاد کبیر است آن هم درحالی‌که هدف اصلی دشمن به زانو درآوردن ملت ایران است، اما به فضل الهی این ملت نه تسلیم شده و نه از دشمن تبعیت می‌کنند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه در تقابل اسلام و دشمنان جهاد کبیر حرف آخر را می‌زند، افزود: در عرصه جهاد کبیر ما سلاح‌هایی داریم که دشمن ندارد زیرا جهاد کبیر به پنج ایمان متکی بوده که دشمن حتی یک مورد از آن‌ها را هم ندارد.

 

وی اظهار کرد: ایمان به خداوند قادر مطلق که قدرتی بالاتر از آن نیست، ایمان به وعده‌های الهی و باور به پشتیبانی خداوند، اعتقاد به انسانیت و سه رکن عقل، اراده و مسؤولیت انسان که باعث می‌شود در برابر دشمن تسلیم نشویم، ایمان به پیروزی حق بر باطل و ایمان به آخرت و زندگی جاوید و ابدی پنج سلاح قدرتمند ما در برابر دشمنان در جهاد کبیر هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات