۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۳۰۴۶۵
به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)؛

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان برگزار شد

به مناسبت سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در رثای آن یار سفر کرده با حضور پر شور مردم این استان برگزار شد.
امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سالروز جانسوز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) صبح امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسؤولان عالی رتبه استان برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که عنوان بزرگ ترین تجمع شیعیان جهان را بر دوش می کشد، هر ساله در روزهای عصر تاسوعا و روز اربعین حسینی دسته عزاداری برگزار می کند که چند سالی است به همت مسؤولان استان و برای اعلام عظمت این روز، این تجمع عزاداری را برگزار می کند.

در میان انبوه جمعیت عزاداران که آهسته آهسته به سوی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، میعادگاه همیشگی عزاداران حسینی، حرکت می کنند، پیرمردهایی را می بینی که با توجه به کهولت سن و مشقت حضور در این پیاده روی با گرمای شدید هوا، باز هم حاضر نشدند در خانه نشسته و در این مراسم حضور پیدا نکنند؛ آنهایی که سالیان سال در فراق یار خویش در چنین روزی به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بنابر اعلام برنامه های قبلی از سوی مسؤولان برگزار کننده، پس از اتمام در امامزاده سید ابراهیم (ع)، برنامه دیگری در این مکان مقدس با حضور امام جمعه زنجان و دیگر مسؤولان استانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ برنامه های دیگری در استان زنجان طی امروز و فردا به مناسبت این دو روز برگزار خواهد شد که از جمله آنها می توان به حضور سردار سودی اشاره کرد. //202/ب/949

ارسال نظرات