۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۳۰۳۸۰
ولایتی:

هر گروهی مقابل صهیونیست ها باشد مورد حمایت ایران است

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: هر گروهی که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند مورد حمایت ایران قرار می گیرد و این موضوع تنها مختص به شیعیان نیست.
دکتر علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز پنج شنبه ۱۳ هرداد در همایش بین المللی بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) در سالن سوره حوزه هنری، گفت: از ۲۰۰ سال قبل که استعمار به کشورهای اسلامی حمله کرد ما شاهد شکل گیری امواج بیداری اسلامی بودیم که این موج همچنان نیز به صورت صعودی ادامه دارد.

 

وی افزود: امام راحل(ره) در میان تمام مراجع از زمان غیبت تا کنون سرآمد بوده است و فردی به جامعیت ایشان در میان علمای شیعه و اهل سنت وجود ندارد.


ولایتی تاکید کرد: حرکت مبارزاتی امام خمینی(ره) در ابتدا مختص ایران بود اما در ادامه این مبارزات ابعاد جهانی پیدا کرد.

 

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل یادآور شد: امام راحل(ره) با شاهی مقابله کرد که مورد حمایت آمریکا بود، در ابتدای مبارزه نیز می خواستند که ایشان را متصل به شرق معرفی کنند اما در ادامه شاهد بودیم که ایشان در مقابل کمونیسم ایستاد و در زمان حمله شوروی به افغانستان شکست کمونیست ها را پیش بینی کرد.

 

وی اضافه کرد: بدون شک شکست شوروی در افغانستان مقدمات فروپاشی کمونیسم را فراهم آورد. در نامه امام خمینی(ره) به گورباچف نیز شاهد هستیم که ایشان زوال کمونیسم را پیش بینی می کنند و به آنها سفارش می کنند که پس از کمونیسم خود را وابسته به غرب نکنند.


وی یادآور شد: زمانی که به عنوان وزیرامور خارجه خدمت می کردم من را به عنوان وزیر امور خارجه اسلام می شناختند، حتی یکی از مقامات لهستان به من گفت که امام خمینی(ره) به احیای دین پرداخته است.


ولایتی بیان داشت: اولین حکومتی که در چارچوب عدم شکل گرفت جمهوری اسلامی بود زیرا به معنانی واقعی در چارچوب عدم تعهد عمل کرد و با شعار نه شرقی و نه غربی پیش رفت.

 

ولایتی اظهار داشت: تنها کشور غیر غربی که بدون الگوهای غربی و بدون تقلید از انقلاب خود را پیش برد ایران بوده است. امروز نیز ایران بدون شک قدرت اول منطقه است و اقتدار و استقلال کنونی ایران در هیچ کشوری در منطقه وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: امروز در همین منطقه شاهد هستیم که برخی از کشورها به صورت علنی از اقدامات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند. نکته جالب اینجاست که این کشورها ایران را به این محکوم می کنند که می خواهد تنها شیعیان قدرت بگیرند اما واقعیت این است که ایران هم از شیعیان حزب الله لبنان و اهل سنت فلسطین حمایت می کند.


ولایتی تصریح کرد: امروز تلاش می شود تا بیداری اسلامی را تضعیف کنند و با حمایت از گروه های افراطی همچون داعش تلاش می شود چهره متحوش از اسلام به جهان مخابره شود.

 

وی در پایان گفت: امروز در آمریکا نیز شاهد هستیم افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا هستند علنا از استعمار وحشیانه دم می زنند و صراحتا از تبعیض نژادی می گویند./۸۵۶/پ201/ج

 

ارسال نظرات