۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۵۷۱
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار:

شورای فرهنگی روستا با هدف تبیین مفهیم ارزشی و دینی ایجاد می شود

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار اهداف گفت: در این طرح تلاش شده است تا با ایجاد فضای فرهنگی در روستاها مفاهیمی چون حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و خمس و رکات در جامعه تبیین و ترویج شود.
جمشیدی

حجت الاسلام محمد جمشیدی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: بسترهای لازم برای ایجاد و راه اندازی شورای فرهنگی روستا در شهرستان بهار انجام شده است.

 

وی از راه اندازی شورای فرهنگی روستا در پایان خداد ماه خبر داد و گفت: بنا بر جلساتی که با دهیاران و بخشداران با تبلیغات اسلامی شهرستان بهار انجام شده است این اتفاق مبارک در پایان ماه خرداد ایجاد می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار یادآور شد: در جلساتی که با یخشداران و دهیاران بخش مرکزی بهار، صالح آباد و لالجین انجام شده است، برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: اهداف این طرح و برگزاری شورای روستایی انسجام بخشیدن به برنامه های مذهبی است که در بسیاری از نقاط به صورت پراکنده برگزار می شود و تأثیر عمیقی ندارد.

 

 حجت الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت های این شورا با محوریت مساجد و مبلغ روستا انجام می شود و داشتن پایگاه بسیج و کانون های فرهنگی به خاطر وجود بستر مناسب برای این طرح مناسب تر هستند.

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت های این طرح استفاده از ظرفیت خود روستا است که فعالیت های فرهنگی در آن بر عهده افراد بومی در این طرح قرار داده شده است که می تواند تأثیر زیادی در اهداف این طر حداشته باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار افزود: در این شورا افراد سرشناس روستا اعم از روحانی مستقر در روستا، مسؤول کانون مسجد، فرمانده پایگاه، دهیار، رییس هیائات مذهبی، مدیر مدارس روستا و مسوؤل کتابخانه حضور دارند.

 

وی در پایان اهداف این طرح را در روستا مورد بررسی قرار داد و گفت: در این طرح تلاش شده است تا با ایجاد فضای فرهنگی در روستاها مفاهیمی چون حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و خمس و رکات در جامعه تبیین و ترویج شود./979/302/ب3

 

ارسال نظرات