۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۱۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

آرمان‌های امام با روحیه انقلابی حفظ می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که آرمان‌های امام را تنها با روحیه انقلابی می‌توانیم حفظ کنیم، گفت: برخی‌ها مدام نام امام را به زبان می‌آوردند اما در عمل خنجر به قلب آرمان‌های انقلاب امام می‌زنند و باید بصیرت داشته باشیم که فریب آن‌ها را نخوریم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به پایان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز دوره دهم گفت: همه ما موظف هستیم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ تلاش‌هایی که برای استان قزوین و مصالحی را که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظر گرفتند، تقدیر و تشکر کنیم.

 

وی در ادامه افزود: نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی براساس قانون و آراء مردم به این مقام رسیده‌اند و باید در تمام تصمیم‌های خود مصلحت استان قزوین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند در واقع هر یک نماینده مصالح نظام مقدس به شمار رفته و در هر شرایطی باید در خدمت مردم و اسلام باشند.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید خادم فرهنگ غنی دینی باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به انتظار مردم استان قزوین از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان باید فعال و عامل به سخنان خود بوده یعنی باید خادم فرهنگ غنی دینی این استان باشند و در صورت لزوم دوره‌های مرتبط با فعالیت و وظایف خود را طی کنند.

 

وی با اشاره به پیشینه کهن و تاریخی قزوین، خاطر‌نشان کرد: این شهر همزمان با ورود اسلام به کشور ما، دارای سابقه طولانی از تمدن و تاریخ بوده تا جایی که در آن دوره ها لقب باب الجنه که همان دروازه بهشت است به آن داده شده بود.

 

وی استان قزوین را استانی علمی، فرهنگی، صنعتی با جمعیت بالا برشمرد و اضافه کرد: فعالیت و تلاش برای استانی که دارای حجم بالایی از مراکز علمی، دانشگاهی و وجود دانشجویان بی‌شمار به همراه اساتید دانشگاهی است، سخت بوده و کار و مسؤولیت سنگینی را می‌طلبد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید این مهم را در نظر بگیرند.

 

خطیب جمعه قزوین استان قزوین را از نظر رونق اقتصادی استانی صنعتی عنوان کرد و اظهار کرد: مردم از طریق کارخانجات و فعالیت در این مکان‌ها امرار معاش می‌کنند از این رو معیشت هزاران خانواده به آن بستگی دارد بنابراین لازم است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در زمینه فعالیت‌های صنعتی حضور هوشمندانه‌ای داشته باشد تا با به چرخش درآوردن چرخ صنعت منطقه و استان، مشکل مزمن بیکاری را که تهدیدی برای هر جامعه به شمار می‌رود، برطرف سازند تا به این وسیله به بهبود صنعت کمک کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به لزوم حقوق حلال تأکید کرد: تمام توجه مسؤولان باید به مشکلاتی همچون بیکاری و مبارزه با گران‌فروشی در استان قزوین باشد.

 

وی با اشاره به اجلاس و سمینار اقتصاد مقاومتی که چند روز پیش در مشهد مقدس برپا شده بود، خاطر نشان کرد: در این اجلاس تمام استانداران کشور حضور داشتند تنها استاندار قزوین به دلیل یک اقدام و جریان سیاسی که ارتباط چندانی با استان قزوین نداشته و نمی‌تواند کمکی به بهبود وضعیت صنعتی این استان بکند، در نخستین روز همایش که مهم‌ترین روز هم بود، حضور نداشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی حفظ و تحکیم وحدت نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: نمایندگان دوره نهم به خوبی این مسأله را رعایت کردند و امید است نمایندگان دوره دهم نیز این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

باید همه همت مجموعه دولتی استان بر رفع مشکلات مردم باشد

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که باید همه همت مجموعه دولتی استان بر رفع مشکلات مردم باشد، افزود: تا زمانی که به میل و هوس خان‌های قدرت‌طلب عمل شود و مهره‌های آن‌ها به خاطر برآورده شدن مطامع دنیوی، مورد توجه قرار گیرند، باید با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم کنیم و با این شیوه به هیچ نتیجه‌ای هم‌دست پیدا نخواهیم کرد.

 

آرمان‌های امام را تنها با روحیه انقلابی می‌توانیم حفظ کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که آرمان‌های امام را تنها با روحیه انقلابی می‌توانیم حفظ کنیم، ادامه داد: برخی‌ها مدام نام امام را به زبان می‌آوردند اما در عمل خنجر به قلب آرمان‌های انقلاب امام می‌زنند و باید بصیرت داشته باشیم که فریب آن‌ها را نخوریم.

 

امام‌جمعه قزوین گفت: ما یک محور داریم که ولی‌فقیه است، یک رهبر داریم که جانشین امام زمان (عج) است و یک امام و پیشوا و پرچم دار داریم که همه باید با هماهنگی با او حرکت کنیم و قدرت‌طلبان شیطان‌صفت اگر هر کجا خودشان رانشان دادند، دست رد به سینه آن‌ها بزنیم و از نمایندگان جدید هم می‌خواهیم که شرف نمایندگی مردم را به ذلت پیروی از قدرت‌طلبان نفروشند؛ عملکرد آن‌ها مورد رصد مردم قرار دارد و ما نیز عزت و سربلندی برای نمایندگان جدید می‌خواهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب جانشین امام زمان(عج) هستند و بر همگی واجب است که در برابر قدرت‌طلبان و شیطان‌صفتان سر تعظیم فرود نیاوریم.

 

وی با اشاره به انتخاب بجا و شایسته آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این انتخاب افزون بر شادکردن دل‌های اهل ایمان، پاسخ دندان شکن و سیلی محکمی بر صورت آمریکا، انگلیس و ایادی مزدور آنان بود، زیرا آیت‌الله جنتی از جمله 12 نفر اولی هستند که مرجعیت امام خمینی(ره) را به رسمیت شناختند و در دوران طاغوت مبارزات زیادی کردند.

 

خطیب جمعه قزوین در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت میرزای شیرازی، افزود: ایشان صاحب فتوای معروف تنباکویی بودند که با ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم سبب شد که انگلیسی‌هایی که در آن زمان تمامی زمین‌ها را در اختیار کشت تنباکو قرار داده بودند را عاجز و زمین‌گیر کرده و بار دیگر نفوذ فتوای مراجع تقلید را به منصه ظهور برساند.

 

توجه به بهداشت ونکوداشت مساجد در ماه مهمانی خدا

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: این روزها فرصت بسیار خوبی برای ساماندهی مساجد است تا این مکان ها را برای بندگان خدا که به میهمانی او می‌روند، آماده و مهیا کنیم از این رو واجب است تا به بهداشت و نکوداشت مساجد توجه بیشتری داشته و مساجد را برای ماه مهمانی خدا آماده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ضمن تسلیت دوباره به مناسبت رحلت بانوی صبر و استقامت، صدیقه حکمت، همسر شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی، یادآور شد: پیکر مطهر ایشان پس از تشییع در شهرهای شیراز و تهران، در جوار بارگاه همسر شهیدش به خاک سپرده شد و مردم خداجو و مومن قزوین نیز به راستی حق مطلب را در این رابطه ادا کردند.

 

انتصاب حجت‌الاسلام‌ قابل به‌عنوان امام‌جمعه موقت قزوین

امام‌جمعه قزوین در پایان با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام‌ قابل به‌عنوان امام‌جمعه موقت قزوین گفت: به یاری خدا هفته آینده حجت‌الاسلام ‌قابل که روح پدرانه و همراهی و هماهنگی‌شان با همه جریانات انقلابی را سالیان بسیاری است شاهدیم، به‌جای بنده به عنوان امام‌جمعه موقت خطبه‌ها را ایراد خواهند کرد.

 

گفتنی است ریاست دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان در قزوین و ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دو سمتی است که حجت‌الاسلام قابل در قزوین عهده‌دار است./201/873/ب1

ارسال نظرات