۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۰۴۴
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد:

لذت های زندگی در گروی اخلاق، تفاهم و حفظ ثروت است

حجت الاسلام محمد جواد نظافت با بیان اینکه امنیت ثروت مهمی است که انسان ها از آن غافل هستند، گفت: اسلام به ثروت بهاء داده است و کسی که زحمت می کشد و نان حلال تحصیل می کند مثل رزمنده ای است که در راه خدا جهاد می کند.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت در همایش پیوندهای آسمانی که ظهر امروز در محل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت برگزار شد، با اشاره به تبریک ایام مبارک ماه شعبان،به پنج مسأله مهم در زندگی اشاره کرد و افزود: اسلام به دنبال این است که زندگی گوارا و شیرین باشد.


استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه انسان بدون غصه نیست ولی غصه ها باید کنترل شود به اولین نعمت مهم زندگی اشاره کرد و افزود: صحت و سلامتی ثروت بسیار بزرگی است که اکثر افراد این ثروت مهم را نمی شناسند و وقتی نعمت سلامتی از بین برود آن وقت قدر سلامتی را می دانند.


وی با تاکید بر اینکه بسیاری از تعالیم انسانی برای حفظ صحت است و سلامتی را باید حفظ کرد، به توصیه های امیرالمومنین (ع) به امام حسن(ع) در جهت بی نیاز شدن از طبیب اشاره کرد و افزود: تا گرسنه نشدی سر سفره منشین، قبل از اینکه سیر شدی از غذا دست بکش،  غذا را خوب بجوی و مسواک بزنید که موجب خشنودی خدا و سنت پیغمبر است.


مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد دومین نعمت مهم زندگی را امنیت دانست و اظهار داشت: اگر انسان و زندگی امنیت نداشته باشد آواره خواهیم بود.


وی با بیان اینکه امنیت ثروت مهمی است که انسان ها از آن غافل هستند، خاطر نشان کرد: اسلام به ثروت بهاء داده است و کسی که زحمت می کشد و نان حلال در می اورد مثل رزمنده ای است که در راه خدا جهاد می کند.


حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه تولید ثروت  و کار شرافتمندانه ارزشمند است، به موضوع اسراف در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: ما ایرانی ها مبتلا به بیماری اسراف شده ایم و با اسراف انسانها مبتلا به بیماری فقر و ناتوانی می شوند.


وی در ادامه با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ انسان و خانواده، عزت و شرافت است که راهکار آن میانه روی است، به فرمایش امیرالمومنین(ع)  اشاره کرد که فرمودند: اگر کسی میانه روی کند من قول می دهم که زندگی شرافتمندانه ای داشته باشد.


مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد در ادامه با اشاره به حدیث امام باقر(ع) در امور زندگی که می فرمایند: کامل ترین کمالْ فهم دین، پایداری در سختی ها و ناملایمات و اندازه گیری درمخارج زندگی است، اظهار داشت: لذت های زندگی در گروی اخلاق، تفاهم و حفظ ثروت است.


وی در ادامه تدبیر، تقدیر و تلاش در زندگی را برای زوجین ضروری و مهم دانست و به چهارمین نعمت زندگی انسانها اشاره کرد و افزود: انسان بدون مونس نمی تواند باشد و این به شرطی است که موافقت باشد و انیس انسان همسر شایسته و لایق است.


حجت الاسلام نظافت در ادامه با بیان اینکه وقتی هدف انسان رشد باشد، همه رنج و سختی ها زیبا و لذت بخش است، خاطر نشان کرد: هدف مشترک برای زندگی هدفی باشد که دست یافتنی در جهت رشد باشد که اگر هدف رشد را داشته باشیم زندگی برایمان شیرین و گواراست.


مدیر مدارس حضرت مهدی (عج) مشهد در ادامه خطاب به زوج های جوان گفت: خوبی های یکدیگر را ببینید ولی بدیهای یکدیگر را بزرگ نکنید و همسران و شوهران خود را با دیگران مقایسه نکنید.


وی با اظهار به اینکه زوجین نسبت به یکدیگر انصاف داشته باشند، احترام گذاشتن به والدین یکدیگر را تاکید کرد و افزود: به اندازه توانایی طرف از او خواستار انجام کار باشیم.


حجت الاسلام نظافت با تاکید بر اینکه هیچ بنایی محبوبتر نزد خداوند متعال جز خانواده نیست، به توصیه پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند: «سَاعَهٌ فِی خِدْمَهِ الْعِیَالِ خَیْرٌ مِنْ عِبَادَهِ أَلْفِ سَنَهٍ وَ أَلْفِ حَجٍّ وَ أَلْفِ عُمْرَهٍ وَ خَیْرٌ مِنْ عِتْقِ أَلْفِ رَقَبَهٍ وَ أَلْفِ غَزْوَهٍ وَ أَلْفِ عِیَادَهِ مَرِیضٍ وَ...» مردی که یک ساعت در خدمت خانواده‌اش باشد ثوابش از هزار سال عبادت و هزار حجّ و عمره و… بالاتر است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضای مجازی وقت و عمر زوجین را تباه نکند دومین عامل انیس موافق را فرزند شایسته دانست و اظهار داشت: فرزند شایسته فصل تازه ای برای رنجی شیرین است.


مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد با بیان اینکه سومین عامل انیس موافق دوست لایق و شایسته می باشد، به موضوع آسایش در زندگی زوجین اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آسایش و آرامش زندگی در سایه سار معنویت، سلامتی، تفریح و رفاقت است.


وی در پایان دوران عقد برای زوجین را دوران آمادگی برای مبانی زندگی مشترک دانست و افزود: دوران عقد، نقطه شروع تلاقی دو فرد با دو دیدگاه در یک نقطه مشترک است./859/202/ب3
 

ارسال نظرات