۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۲۸۹۲۴
رزمنده مقاومت خرمشهر:

مقاومت سبب پنهان شدن اسرائیل غاصب پشت دیوار حائل شده است

سنگری گفت: به برکت این مقاومت ها امروز به جایی رسیده ایم که اسرائیلی که ادعای نیل تا فرات داشت امروز دور خود دیوار کشیده و پشت آن پنهان شده است.
سنگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضاسنگری، رزمنده مقاومت خرمشهر و نویسنده دفاع مقدس، عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر، مقاومت مردم دزفول و پیروزی حزب الله لبنان با عنوان «خط سرخ» در تالار شهر، تعظیم شعائر الهی را پشتوانه تقوای الهی نسل ها دانست.

 

وی گفت: اگر بخواهیم به فرموده قرآن، ذریه پروری(اندیشیدن برای پرورش نسل های آینده)  داشته باشیم و در طوفان ها ایمن بوده و نسل امروز را از فضاهای غبارآلود حفظ کنیم، بهترین راه، تعظیم شعائر و حساس کردن نسل جوان نسبت به قله ها و اسوه ها و حماسه ها است.

 

سنگری با بیان این که نه فقط اشخاص بلکه مکان ها و جوامع نیز می توانند اسوه باشند، افزود: ما به این فرصت هابه عنوان محافل ذکر نیاز داریم؛ چرا که ذکر بالاتر از علم و زمانی است که شخص نسبت به امری آگاهی اما در آستانه نسیان قرار دارد و مورد تذکر قرار می گیرد  فراموش نکند ولی علم زمانی حاصل می شود که شخص هیچ آگاهی ندارد.

 

این رزمنده مقاومت خرمشهر خاطرنشان کرد: پاسداشت خرمشهر و دزفول تنها تجلیل از یک شهر نیست بلکه این شهرها نمادی از ارزشی به نام مقاومت در سایه اتکا به خدا هستند، چنان که امام خمینی(ره) نیز فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یا «دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد».

 

وی با بیان این که خرمشهر و دزفول امروز، بحرین، یمن و سایر شهرهای مقاومت اسلامی هستند، یادآور شد: مهم این است که از باب ذکر و به عنوان پشتوانه ای برای فردا، راز این مقاومت ها را دریابیم که در اوج فشار و تنگناهای مختلف چه چیز سبب شد دست از مقاومت برندارند؟.

 

سنگری ادامه داد: به برکت این مقاومت ها امروز به جایی رسیده ایم که اسرائیلی که ادعای نیل تا فرات داشت امروز دور خود دیوار کشیده و پشت آن پنهان شده است.

 

نویسنده دفاع مقدس اخلاص و پیوستگی با خدا را نخستین لازمه مقاومت، به فرموده قرآن کریم برشمرد و افزود: این خلوص سبب می شود به عنایت الهی، خوف و حزن به عنوان دو پرتگاه خطرناک( که انسان را به خاطرترس از گذشته و آینده محصور و برایش مذبحی می سازد که امروزش را هم در آن قربانی کند) از مجاهدان برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: از پیامبر اکرم(ص) سؤال شد در قیامت شهدا را کجا بیابیم؟ فرمودند: «بین من و ابراهیم»؛ چرا که اولین کسی که پرچم جهاد را برافراشت، ابراهیم(ع) بود./202/930/ب1

ارسال نظرات