۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۵۵۸
امام جمعه چالوس:

پیام شهیدان مدافع حرم حفظ عزت، استقلال و مقابله با استکبار جهانی است

امام جمعه چالوس همچنین با بیان این که پیام شهیدان مدافع حرم حفظ عزت، استقلال و مقابله با استکبار جهانی است، گفت: امروز مهم ترین رسالت ما حرکت در مسیری است که شهدا برای ما تعیین کرده اند.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس امروز در مراسم تجمع حامیان مدافع حرم با بیان این‌که شهدای مدافع حرم از نسل سوم انقلاب هستند، گفت: بسیاری از مدافعان حرم گمنام می روند و گمنام باز می‌گردند و تنها هدف آنها دفاع از اسلام و حرم و حریم اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم حافظ اسلام ناب، انقلاب و ارزش های دینی ما هستند، افزود: اگر خون های پاک این فرزندان انقلاب نبود امروز دشمنان اسلام و انقلاب به اهداف شوم و پلید خود می رسیدند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بزرگ دانستن فداکاری و ایستادگی رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم در برابر تکفیری ها، اظهار داشت: همواره در کشور ما مردان دلیری بوده و هستند که از کیان مملکت دفاع کرده و می کنند.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان این که پیام شهیدان مدافع حرم حفظ عزت، استقلال و مقابله با استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین رسالت ما حرکت در مسیری است که شهدا برای ما تعیین کرده اند.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به فضیلت شهدای مدافع حرم، بیان کرد: شهدای ما عاشق اهل بیت(ع) هستند و در این راه با الهام گرفتن از پیام نهضت عاشورا تا آخرین قطره خون خود از کیان اسلام ناب محمدی و حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز ما وظیفه داریم با جان و دل از آرمان های ارزشمند این شهدا حراست و پشتیبانی کنیم، خاطرنشان کرد: شهدای مدافعان حرم تقدیم جان شیرین خود به اسلام، انقلاب و حریم اهل بیت(ع) بار دیگر به همگان درس شجاعت آموختند.

 

وی با بیان این که امروز نظام اسلامی در سایه از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان اسلام در سوریه و عراق از یک امنیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ملت ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و تمامیت ارزی کشورشان هوشیارانه در صحنه حضور دارند.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان این‌که امروز کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی خود بزرگترین حامی تروریست و آدم کشی در جهان هستند، گفت: امروز شاهد هستیم تروریست ها در سوریه و عراق از بسیاری از کشورهای جهان اعزام می شوند.

 

وی آمریکا و صهیونیست ها را عامل همه جنایت های بشری در جهان معرفی کرد و افزود: امروز دستان پلید این دو مستکبر و ظالم جهانی به خون میلیون ها انسان بی گناه در منطقه و دیگر نقاط جهان آغشته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ایمان، اعتقادات دینی و ایستادگی بر آرمان‌ها و باورهای دینی را شرط نخست موفقیت ملت بزرگ ایران در 37 سال اخیر خواند و ادامه داد: حضور مردم در صحنه، ایستادگی و مقاومت مردم با وجود همه سختی‌ها و کارشکنی‌هایی که دشمن در مقابل ملت ایران به‌وجود آورد نیز از دیگر اصول موفقیت و سربلندی ملت ایران بود.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه کلید فتح و پیروزی ملت در تمام ابعاد در دفاع مقدس و در میادین سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جنگ اتکال به خدا و باور به نیروی توانمند خود و تکیه به توانایی خود بود، خاطر‌نشان کرد: اینکه ملت ایران آنچه را که خواست به آن رسید با اعتقاد بر این بینش بود که اگر بخواهی می‌توانی و این باور بود که ملت را در تمام صحنه‌ها حفظ کرد.

 

حجت الاسلام راشدی‌نوری با بیان این که امروز جوانان کشورمان برای دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) فرسنگ ها دورتر از مرزهای جغرافیایی در حال مبارزه با دشمنان حقیقی اسلام هستند، گفت: اگر خدای ناکرده ناامنی ایجاد شود همه کشورهای اسلامی و کشور ایران را که مهد امنیت، عزت و حفظ ارزش‌های دینی است به‌خطر می‌اندازد و به همین دلیل جان را در طبق اخلاص گذاشته و فداکاری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از جوانان در صف رفتن به میدان‌های جنگ و مبارزه در دفاع از ارزش‌های اسلامی هستند، بیان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با نفوذ در اعتقادات، دل و ذهن مرم به ویژه نسل جوان آنها را از درون تهی و بی اثر کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه دشمن سعی دارد تا مردم را نسبت به حضور، اعتقادات و آرمان‌های دینی سست و ضعیف کند، تصریح کرد: دشمن با اقداماتی مانند از بین بردن عفت عمومی، حجاب اسلامی و برپایی مناسبت‌های دینی متغایر با احکام دینی و اسلامی سعی دارد تا به اهداف خود دست پیدا کند.

 

امام جمعه چالوس همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد جهاد اکبر در این برهه از تاریخ گفت: جهاد بزرگ‌تر این است که در دیانت، فرهنگ و اقتصاد با دشمنان همراهی نکنیم و به بهانه رونق اقتصاد و روابط بین‌المللی زمینه نفوذ دشمن را فراهم نکرده چرا که دشمن همواره در کمین بوده و همه باید این خطر نفوذ را درک کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود رمز موفقیت کشور و ایستادگی در مقابل دشمنان را تمسک به رهنمودهای رهبری و حفظ وحدت و همدلی دانستو خاطرنشان کرد: امروز هم امت اسلام از اقصی نقاط دنیا برای مقابله با کفر صف کشیده‌اند و با توکل بر خدا برای عزت و سربلندی اسلام مبارزه می‌کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات