۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۲۸۲۴۳
همزمان با سی و چهارمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر؛

نمایشگاه عکس «مدافعین حرم» در نگارخانه ارومیه برپا می شود

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سی و چهارمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر، نمایشگاه عکس مدافعین حرم در نگارخانه ارومیه برپا می شود.
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی

علیرضا نوروزی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت سی و چهارمین سالروز آزاد سازی خرمشهر و نکوداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را از یکم تا سوم خرداد ماه سال جاری در ارومیه برگزار می کند.


نوروزی تصریح کرد: عملیات آزاد سازی خرمشهر (بیت المقدس) نقطه عطفی در تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که در سوم خرداد سال 1361 شمسی پس از 578 روز اشغال خرمشهر با رشادت ها و جانفشانی های نیروهای مردمی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست و در تاریخ ماندگار شد.


وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری کرده است.

 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در 8 سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ پایداری  و انتقال آرمان ها  و ارزش های دفاع مقدس به جامعه امروزی به ویژه نسل جوانان را از اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری دانست.


وی اجرای نمایش های خیابانی در پارک ها و محلات مختلف ارومیه، تولید فیلم مستند از خاطرات رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس و اجرای ویژه برنامه عصر شعر و خاطره با حضور رزمندگان و عوامل بومی عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد بخشی از این برنامه ها است.


نوروزی برگزاری نمایشگاه عکس «مدافعین حرم» در نگار خانه اورمیه، اجرای برنامه یاد یاران با دیدار از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اهدا عکس یادگاری آن دوران به ایشان و همکاری در برگزاری ویژه برنامه «شب شعر وخاطره» با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از دیگر برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر از اشغال دژخیمان بعثی است./302/1301/ب1

ارسال نظرات