۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۷۳۴۰
مدیر مرکز فرهنگ و قرآن کریم:

پاسخ‌‌گویی صریح به شبهات ضروری است

مدیر مرکز فرهنگ و قرآن کریم با بیان اینکه هنگام ایجاد شبهه با منحرف کننده روبه رو هستیم، گفت: لازم است به طور صریح به شبهات پاسخ داده شود و آن آلودگی ها و آسیب هایی را که شبهه در ذهن مخاطب ایجاد کرده برطرف شود.
مدیر مرکز و قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پاسخگویی طلاب به شبهات تصریح کرد: شبهه به طور معمول دارای خاستگاه خاصی است که با شناخت تفاوت های شناخت مسئله و شبهه می توان به آن پی برد.


وی با اشاره به اینکه خاستگاه مسئله نیاز است، گفت: در مسئله، نیاز مطرح می شود و متفکران به آن پاسخ می دهند در حالی که خاستگاه شبهه از منحرفان و گمراه کنندگان سرچمشه می گیرد.


مدیر مرکز فرهنگ و قرآن کریم ادامه داد: افرادی که شبهه ای ایجاد می کنند در واقع موجب انحراف در جامعه و افراد می شوند.


وی با بیان اینکه هنگام ایجاد شبهه با منحرف کننده روبه رو هستیم، افزود: لازم است به طور صریح به شبهات پاسخ داده شود و آن آلودگی ها و آسیب هایی را که شبهه در ذهن مخاطب ایجاد کرده برطرف شود.


حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: پاسخ دادن به شبهات به سرعت عمل نیاز دارد و نمی شود آن را در فرایند های علمی و پژوهشی قرار داد لذا باید از ظرفیت های موجود در این راستا استفاده کرد و با سرعت به شبهات پاسخ داد.


وی تصریح کرد: این رسالت حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد و دیگر دستگاه های فرهنگی کشور است که پاسخ قاطع و دقیق به شبهات بدهند.


مدیر مرکز فرهنگ و قرآن کریم تأکید کرد: شبهه چه در کتاب ها باشد و چه در سایت ها و فضای مجازی مطرح شده باشد باید صریح به آن ها پاسخ داده شود که متأسفانه احساس می شود نسبت به این امر اهمال کاری صورت گرفته است./874/د102/ی

 

منبع:روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات