۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۲۷۲۶۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

مقابله با شبهات یکی از وظایف مهم روحانیت است

حجت الاسلام عباسی مقابله با شبهات را یکی از وظایف مهم روحانیت دانست و گفت: تا زمانی که شخصی درشبهه و تاریکی فرورفته باشد نمی‌تواند راه را به سوی آخرت به خوبی پیدا کند، از این رو روحانیت برای هدایت کردن جامعه باید روشنگری فکری داشته باشند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین صبح امروز در جمع طلاب سطح سه خواهران مدرسه علمیه فاطمیه قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد با اشاره به نقش برجسته روحانیت در جامعه اسلامی، گفت: وظیفه ذاتی روحانیت ادامه همان وظایف ائمه اطهار (ع) و جهت دادن فکری مردم به سوی آخرت است.

 

وی در ادامه افزود: دنیا مقدمه آخرت است و روحانیت باید راهکار حرکت به سوی آخرت که جایگاه اصلی بشریت است را ترسیم کند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به دیدار طلاب حوزه علمیه تهران با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: یک روحانی باید با تأسی از کلمات ائمه معصومین(ع) مفسر حقیقی قرآن باشد و در قرآن کریم همه امور به سوی خدای متعال جهت داده شده است.

 

حجت الاسلام عباسی مقابله با شبهات را یکی از وظایف مهم روحانیت دانست و  تصریح کرد: تا زمانی که شخصی در شبهه و تاریکی فرورفته باشد نمی‌تواند راه را به سوی آخرت به خوبی پیدا کند، از این رو روحانیت برای هدایت کردن جامعه باید روشنگری فکری داشته باشند.

 

 وی در پایان توجه روحانیت به مسائل سیاسی را مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه طرح حکومت دینی باید از متن کتاب و سنت الهام گرفته شود، روحانیت باید توجه ویژه‌ای به مسائل سیاسی جامعه و خادمان ملت عزیز داشته باشند./873/202/ب2

 

 

ارسال نظرات