۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۷۵۰
مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان:

مدارس علمیه تأمین کننده نیاز های فکری جامعه هستند

 حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه مدارس علمیه لازم است در ارتباط با مردم و در کنار مردم باشند، گفت: مدارس علمیه تأمین کننده نیاز های فکری جامعه هستند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سالک، مدیر مدرسه سالار شهیدان شهر تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اینکه مدارس علمیه لازم است در ارتباط با مردم و در کنار مردم باشند، گفت: مدرسه سالار شهیدان بر اساس این معیار و با همکاری هیأت امنای مسجد سالار شهیدان تاسیس و پایه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه ارتباط نزدیک مدارس با جامعه و مردم لازم و ضروری است، ادامه داد: رشد و تربیت طلبه باید در سنگر و در تعامل با جامعه صورت گیرد، تربیت طلبه به دور از اجتماع و به امید اختلاط با مردم در آینده نتایج نا مطلوبی را در پی خواهد داشت؛ طلاب باید در دل جامعه رشد یابد.

 

مدیر مدرسه سالار شهیدان ادامه داد: طلبه انقلابی و آیده آل در نگاه رهبری شخصی در ارتباط با اجتماع و ملموس با مشکلات اجتماعی است، از آنجایی که مدارس علمیه تأمین کننده نیازهای فکری و اعتقادی مساجد را که مرکز فعالیت های دینی فرهنگی است، هستند.

 

وی با اشاره به استقبال پرشور و کثیر جوانان در ورود به حوزه های علمیه، ادامه داد: بنا گذاری و ساخت مدرسه سالار شهیدان و دیگر مدارس علمیه تازه تأسیس تبریز در حقیقت پاسخی مثبت به این تمایل و انگیزش جوانان در حضور در پای درس امام صادق(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه تبریز اضافه کرد: مدرسه سالار شهیدان با نظر به اقتضائات متفاوت طلبه سیکلی و دانشگاهی و تفکیک این دو سطح از یکدیگر بنا نهاده شد، که شاهد نتایج مطلوبی از آن بوده ایم، کسب رتبه دوم المپیادی از سوی طلاب مدرسه نشان از موفقیت سیستم آموزشی مدرسه است.

 

وی با تأکید بر توجه به ظرفیت های موجود جوانان و استعدادهای بالای آن ها، تصریح کرد: این مدرسه با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای نسل جوان، مؤمن و انقلابی به دنبال زمینه سازی برای ظهور و بروز این استعداد ها است و تلاش دارد تا جوانانی مؤمن، انقلابی، عالم و متعهد را تحویل جامعه دینی دهد.

 

حجت الاسلام سالک در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه با عنایت آیت الله محسن مجتهد شبستری و مرکز مدیریت حوزه های علمیه تبریز بنا شده است، هم اکنون مدرسه سالار شهیدان در چهار پایه و با ظرفیت استاندار کلاسی به کار خود ادامه می دهد و سعی بر این است که هر ساله به مقدار یک کلاس درسی ظرفیت سازی شود، و با اجرائی شدن فاز دوم، روند توسعه مدرسه مداومت خواهد داشت./854/302/ب2

ارسال نظرات