۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۲۶۷۲۷
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(۲۴)

ضرورت شکل‌گیری اقتصاد جامعه بر محور دشمنی با شیطان

حجت الاسلام سلطان احمدی با بیان اینکه اقتصاد با فرهنگ مشخص می شود، گفت: کسانی که امامانشان اهل بیت(ع) هستند یعنی دشمنان شیطان، طبیعتا فرهنگی که دارند فرهنگ مقاومت در مقابل دشمن است.
حجت الاسلام سلطان احمدی

حجت الاسلام مهدی سلطان احمدی، پژوهشگر پژوهشگاه مهدویت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تحلیل این فراز از زیارت عاشورا «اللَّهُمَّ الجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» ابراز کرد: آیا مراد از این فراز این است که نفس کشیدن ما را مانند آنها قرار بدهد یا منظور از حیات مفهوم عمیق‌‏تر و گسترده‌تر است، مفهوم حیات در علوم انسانی و علوم زیستی کاملا متفاوت است در علوم انسانی مفهوم حیات این است که بینش، گرایش و کنش داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در این فراز منظور این است که خدایا بینش، گرایش و کنش های ما را بینش، گرایش و کنش های محمد و آل محمد قرار بده و در این فراز منظور حیات مفهوم زیستی آن نیست بلکه منظور مفهوم علوم انسانی آن است.

 

مدرس دانشگاه با بیان اینکه ابعاد زندگی امروز در همین بینش، گرایش و کنش ها خلاصه می شود، تصریح کرد: مانند اقتصاد و سیاست که یک پایه از آنها متکی بر بینش ما انسانها پایه دیگر مبتنی بر گرایش ما و یک پایه دیگر مبتنی بر رفتار ما انسانها است.

 

پژوهشگر پژوهشگاه مهدویت اضافه کرد: زمانی که ما می گوییم خدایا زندگی ما را زندگی محمد و آل محمد قرار بده یعنی با یک زبان دیگر می گوییم خدایا اقتصاد ما را هم طوری قرار بده که مرتبط با بینش، گرایش و رفتارهای اهل بیت(ع) باشد.

 

حجت الاسلام سلطان احمدی با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید ای مردم شیطان دشمن شماست آن را دشمن بدارید، اظهار داشت: خداوند اهل بیت(ع) را در مسیر دشمنی با شیطان رهبران ما قرار داده است.

 

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم اقتصادمان مرتبط با بینش، گرایش و رفتار اهل بیت(ع) باشد که زندگیمان اهل بیتی شود؛ بنابراین باید اقتصاد ما مرتبط با کسی باشد که بینش، گرایش و رفتارش در مقابل مقاومت با شیطان است.

 

حجت الاسلام سلطان احمدی با بیان اینکه اقتصاد با فرهنگ مشخص می شود، ابراز داشت: کسانی که امامانشان اهل بیت(ع) هستند یعنی دشمنان شیطان، طبیعتا فرهنگی که دارند فرهنگ مقاومت در مقابل دشمن است.

 

وی افزود: ما اگر ادعای پیروی از اهل بیت(ع) داریم، نه تنها اقتصادمان باید حول محور دشمنی با شیطان شکل بگیرد، زندگی‌ ما هم باید اهل بیتی باشد و همچنین سیاست ما هم باید مبتنی بر محور دشمنی با شیطان شکل بگیرد.

 

مدرس دانشگاه افزود: به میزانی که فرهنگ امروز جامعه ما شکل فرهنگ اهل بیت(ع) است، اقتصاد ما هم اهل بیتی یعنی اقتصاد دشمنی با شیطان و مقاومت علیه شیطان است که در اینجا منظور از شیطان تنها ابلیس نیست بلکه از انس و جن را شامل می‌شود.

 

پژوهشگر پژوهشگاه مهدویت با اشاره به این که بعد از جنگ خیلی تلاش شد که علیه فرهنگ ما هجمه شود و در فرهنگ ما دشمن زدایی صورت بگیرد، بیان کرد: یعنی تلاش شد تا در فرهنگ ما نسبت به دشمن بودن شیطان با خودمان غافل شویم.

 

حجت الاسلام سلطان احمدی ادامه داد: فرهنگ روبنایی کشور ما خصوصا بعد از جنگ تا به امروز خیلی آسیب دیده است ولی هنوز در هجمه های که دشمن نسبت به زیر بنای فرهنگ ما دارد خیلی موفق نشده است و این امید برای ما وجود دارد که با لطف خدا و با واسطه زیر بنایی که در حقیقت هنوز برای ما باقی مانده، همتی شود تا روبنای فرهنگ ما که آسیب دیده است ترمیم شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات