۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۲۶۵۰۲
در نمایشگاه کتاب برگزار شد؛

آیین رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

آیت الله حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات وابسته به حوزه علمیه قم، گفت: نمایشگاه امسال فرصتی را فراهم آورده است تا مردم با فکر، اندیشه و فرهنگ آشنا شوند.
آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات «وابسته به حوزه علمیه قم» عصر امروز سه‌شنبه 23 اردیبهشت با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی ری‌شهری، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث و تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در سالن ملل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

در این مراسم رونمایی آیت الله حسینی بوشهری، گفت: باید تلاش کنیم تا کارهایی که انجام می‌دهیم ماندگار باشد و برای نسل‌های بعد نیز مسمر ثمر باشد، ضمن اینکه باید کارهایی که ریشه، پایه و اصل ندارد را رها کرد.

 

وی افزود: نمایشگاه امسال یک کار ماندگار است، مکانی که سبب آشنا شدن مردم با فکر و اندیشه و فرهنگ می‌شود، و در این فضا افراد توفیق پیدا می‌کنند تا در مواجهه با علم، معرفت و دانش قرار بگیرند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: تدبری که در فضای نمایشگاه مشاهده می‌شود نشان دهنده آن است که مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی ظرفیت بسیار بالایی را دارا هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، ابراز داشت: مرکز مطالعات کاری کرده است که بر اساس آن افرادی که تشنه معارف هستند و شبهاتی را در ذهن دارند بتوانند با متخصصان حوزوی که دارای اندیشه سالم و علم هستند مشاوره کنند.

 

وی گفت: عالم وقتی تاثیرگذار است که مردم و جامعه بتوانند از علم وی استفاده کنند، عالم باید سودبخش باشد و در بعُد تربیتی مفید واقع شود و بتواند مطالب علمی عرضه کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زندگی استاد مطهری، عنوان داشت: شهید مطهری با کتبی همچون «داستان راستان» تا «عدل الهی» و «اصول فقه و روش رئالیسم»، برای درجات و سطوح مختلف اجتماعی اثر تولید کرده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات بنا بر تنوع مخاطبان خود، در بخش تولید محتوای مکتوب، نرم‌افزارهای دینی و تربیتی و جلسات گفتمان دینی فعالیت زیادی در کشور دارد.

 

وی با اشاره به کتب رونمایی شده در مراسم، عنوان داشت: کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند در زمینه‌های عقیدتی، فقهی و کلامی می‌توانند پاسخگوی شبهات مورد نیاز جامعه باشند و اگر این آثار به درستی در میان نسل جوان توزیع شوند کار ارزشمندی خواهد بود.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم حجت الاسلام  والمسلمین ری شهری، گفت: کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند در عین ارزشمندی، مورد نیاز جامعه نیز هستند.

 

لازم به ذکر است، حجت الاسلام حسن رضایی‌مهر، رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در این مراسم و در سخنان کوتاهی، گفت: مذهب تشیع همواره در حوزه نگارش کتب علمی پیشتاز بوده است، کتبی هم که امروز رونمایی شدند بر اساس نیاز جامعه و بیشترین شبهاتی که وجود داشته است جمع‌آوری و تدوین شده‌اند./201/856/ب1

ارسال نظرات