۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۴۷۴
کارشناس مسائل مذهبی:

ولایت مداری و ژرف اندیشی از نیازهای زمان حاضر است

حجت الاسلام رضوانی با بیان این‌که ولایت مداری و ژرف اندیشی از نیازهای زمان حاضر است، گفت: بصیرت و ژرف اندیشی سبب می شود خطوط فکری و سیاسی به خوبی شناخته شود و در موضع گیری ها بر صراط مستقیم امامت و ولایت حرکت کرد.
ولادت حضرت ابوالفضل العباس ع

حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با فضایل والای حضرت ابوالفضل(ع)، گفت: حضرت عباس(ع) القاب مختلفی دارند که هر یک بیانگر بخشی از مقام، عظمت و سجایای اخلاقی ایشان است.

 

وی ادامه داد: آنچه بیشتر از چهره حضرت ابوالفضل(ع) در ذهن ها به تصویر کشیده شده شجاعت ایشان است، آن حضرت در عین شجاعت و دلیری یک بنده سراپا تسلیم الهی است و تمام عظمت ها و ارزش های او زیر سایه همین بندگی و اطاعت محض الهی قرار دارد، امام صادق(ع) لقب بنده صالح خدا را به ایشان نسبت دادند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: این ویژگی حضرت عباس(ع) برای همه شیعیان درس بزرگی است تا بندگی خدا را در راس همه کارهای خود قرار دهند، از ویژگی دیگر حضرت عباس(ع) امام شناسی و اطاعت مطلق از امامان خویش بود، پس از شهادت حضرت علی(ع) مقام ولایت به امام حسن(ع) سپرده شد، حضرت ابوالفضل(ع) با جان و دل فرمان بردار و مطیع برادر و امام خود بود و بعد از شهادت امام حسن(ع) همواره در خدمت امام حسین(ع) بود.

 

حجت الاسلام رضوانی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا به خاطر تعصبات قبیله ای با دشمن نمی جنگید بلکه همواره می دانست که دین خدا به امام حسین(ع) پاینده است و برای دین خدا مبارزه می کرد.

 

وی اظهار داشت: از ویژگی های دیگر حضرت عباس(ع) بصیرت نافذ و ژرف اندیشی خاصی بود که تمام خطوط جامعه و ریشه های کفر و نفاق را به خوبی می شناخت و ولایت مداران را نیز به دقت شناسایی کرده بود، بیشتر منحرفان از امامت و ولایت، ظاهربین و ساده اندیشند، ولایت مداران باید ژرف اندیش و ژرف نگر باشند.

 

کارشناس مسائل مذهبی توضیح داد: ولایت مداری و ژرف اندیشی از نیازهای شدید زمان حاضر است، بصیرت و ژرف اندیشی باعث می شود خطوط فکری و سیاسی به خوبی شناخته شود و در موضع گیری ها بر صراط مستقیم امامت و ولایت حرکت کرد.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در وفاداری و فداکاری، حضرت عباس(ع) سرآمد روزگار و الگوی پاکان و ایثارگران است، از نمونه های وفاداری حضرت عباس(ع) می توان به رد امان نامه و ننوشیدن آب در شط فرات اشاره کرد که حتی پلیدترین دشمنان هم نمی توانستند آن را انکار کنند./302/869/ب1

ارسال نظرات