۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۲۵۶
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

ولایت مداری حضرت عباس ریشه در باورها و اعتقادات دینی داشت

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل حضرت عباس را تجلی عینی ذوب در ولایت دانست و گفت: ولایتمداری حضرت عباس یک اطاعت محض کورکورانه نبود بلکه ریشه در باورها و اعتقاد دینی ایشان داشت.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در جمع ایثارگران منطقه گتاب بابل با اشاره به تأسی انقلاب اسلامی از قیام امام حسین(ع)، گفت: انقلاب اسلامی ریشه در قیام سید الشهداء دارد و فرهنگ حسینی فرهنگ حاکم بر این کشور است.

 

وی افزود: عشق به امام حسین(ع) و تأسی به آرمان های بلند ایشان موجب شد تا انقلاب اسلامی با توجه به فشارها و تهدیدهای زیاد پایدار و مستمر بماند.

 

امام جمعه گتاب با اشاره به شبهه افکنی ها و طرح ریزی هوشمندانه دشمنان برای دور کردن جوانان از مبانی فرهنگ حسینی، اظهار داشت: شیعیان در زیر بیرق حسینی، اهداف قیام سید الشهدا را دنبال می کنند و آن را تسری می دهند

 

وی ادامه داد: باید فرهنگ حسینی و مهدوی در سطح جهانی ترویج شود و جهان شمول گردد تا ریشه ظلم و استکبار از جهان برکنده شود.

 

حجت الاسلام تقی پور به تقارن روز پاسدار و روز جانباز با دو میلاد امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری پاسداران باید با شناخت مبانی نظری انقلاب اسلامی، خود را به اهداف عمیق آن نزدیک تر کنند.

 

وی ادامه داد: کسی که دارای معرفت آگاهانه و جامع به مبانی نظری انقلاب اسلامی پیدا کند، هرگز با احساس زودگذر و دیدن بعضی از نابسامانی ها و خیانت ها به انقلاب و نظام اسلامی پشت نخواهد کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دفاع و پاسداری از انقلاب یک موضوع آرمانی است، تأکید کرد: پاسداران باید ضمن تربیت خود در مسیر اسلام و انقلاب به تربیت دیگران در راستای مقابله با تهدید نرم دشمنان بپردازد.

 

وی افزود: یکی از راههای درست در حوزه معرفت و بصیرت در راه انقلاب اسلامی را شناخت درست تهدید دشمن و موضع گیری صحیح و به جا در مقابل تهدیدات است.

 

حجت الاسلام تقی پور با گرامیداشت روز جانباز و تجلیل از فداکاری و ایثار آنان، گفت: حضرت عباس مظهر وفا، ولایتمداری، شجاعت، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان ولایت است.

 

وی خواستار شناخت جنبه های مختلف معرفتی و ولایت مداری حضرت عباس(ع) برای جامعه اسلامی شد و تصریح کرد: حضرت عباس(ع) تحکیم بخش پایه های نهضت عاشورا در اندیشه ها است که تا اخرین قطره خود در مقام اطاعت از ولایت و امام عصر خود مبارزه می کند.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل حضرت عباس را تجلی عینی ذوب در ولایت دانست و خاطرنشان کرد: ولایتمداری حضرت عباس یک اطاعت محض کورکورانه نبود بلکه ریشه در باورها و اعتقاد دینی ایشان داشت.

 

وی با تجلیل از فداکاری های جانبازان در طول دفاع مقدس، افزود: جانبازان نمونه های عینی پیروی از حضرت عباس در حفاظت و صیانت از آرمانهای متعالی اسلام هستند./1313/202/ب2

ارسال نظرات