۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۵۲۵۶
امام جمعه بهشهر:

تحقق اقتصاد مقاومتی دشمن را به زانو در می آورد

امام جمعه بهشهر اقتصاد مقاومتي را راه‌حل تحريم اقتصادي دانست و گفت: اقتصاد مقاومتي را نمي‌‌‌توان تنها مقاومت اقتصادي دانست، بلکه ايجاد امنيت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک‌‌‌هاي خارجي اقتصادي يا همان استقلال اقتصادي از شاخصه‌‌‌ هاي بارز اقتصاد مقاومتي است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی راهی برای عزتمندی و اقتدار بیشمار در جهان است و باید اهداف خود را با سرعت پیش برده و برای پیشبرد امور تلاش شود، اظهار داشت: استکبار نمی‌خواهد ما به جلو حرکت کنیم و می خواهد ما را پشت برنامه های برجام نگه دارد و یکی از جاهایی که می توان دشمن را از پای درآورد اقتصاد مقاومتی است که باید با اطاعت از رهبری جهادی وارد شویم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه، گفت: همه جوانان باید با فرهنگ کار آشنا شوند و مسؤولان کار کنند و بدانند که کار و تلاش برای جامعه اسلامی و اعتلای نظام، در کارنامه اعمالشان، ضبط و ذخیره می شود.

 

وی با بيان اين‌ که اقتصاد مقاومتي مبتني بر اقتصاد اسلامي است، اظهار داشت: مبناي اقتصاد مقاومتي بايد مبتني بر اقتصاد اسلامي باشد تا بتوان علاوه بر در امان ماندن از بحران‌‌‌هاي اقتصاد سرمايه‌‌‌داري، از ظرفيت‌‌‌هاي اقتصاد اسلامي نيز بهره‌ي کافي برد.

 

امام جمعه بهشهر اقتصاد مقاومتي را راه‌حل تحريم اقتصادي دانست و گفت: اقتصاد مقاومتي را نمي‌‌‌توان تنها مقاومت اقتصادي دانست، بلکه ايجاد امنيت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک‌‌‌هاي خارجي اقتصادي يا همان استقلال اقتصادي از شاخصه‌‌‌هاي بارز اقتصاد مقاومتي است.

 

وی اضافه کرد: دشمن در طول چند دهه اخير، همه ابزارهاي مبارزه با تفکر جمهوري اسلامي را امتحان کرده‌ است، اما ابزاري که هميشه در کنار ابزارهاي ديگر بوده مبارزه‌ اقتصادي است که امروز تبديل به آخرين و مؤثرترين ابزار دشمن شده است.

 

حجت الاسلام جباری يادآور شد: القاي تفکر اقتصاد مقاومتي يک تدبير هوشمندانه است تا مديران ارشد اقتصادي را از غفلت ايجادشده در بخش اقتصاد برهاند، در واقع اقتصاد مقاومتي مکمل جهاد اقتصادي است.

 

وی با اشاره به اين‌که اقتصاد مقاومتي مختص زمان تحريم و جنگ نيست، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتي يک چشم‌انداز بلند مدت پيش روي اقتصاد ايران است، زيرا اقتصاد در جمهوري اسلامي هميشه آماج حملات دشمنان خواهد بود.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: در اجراي اقتصاد مقاومتي عقلانيت اقتصادي حکم مي کند که مشکلات و نارسائي‌ها به طور دقيق شناسايي و دلايل آنها بررسي شود، بايد مشکلاتي نظير تورم، نقدينگي، ريخت و پاش‌هاي دولتي و غيردولتي را مورد ارزيابي قرار داد.

 

امام جمعه بهشهر به نقش تأثيرگذار فرهنگ در همه امور از جمله موضوع اقتصادي اشاره کرد و ادامه داد : اقتصادي که بر پايه هاي فرهنگي استوار نباشد، مشکلات اين چنيني به وجود مي‌آورد، از این رو ما بايد در نوع نگاه خود در عرصه‌هاي اقتصادي، نقش فرهنگ را بسيار پررنگ بدانيم.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید مبعث رسول، گفت: مبعث سرآغاز تحول و انقلاب است که باید همه ما در این راستا تلاش کرده و با بزرگداشت مبعث، اسلام را به جهان صادر کنیم و اسلام خواهی را گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این‌که باید نهضت و مبعثی در برابر اسلام آمریکایی که به مقابله با اسلام ناب محمدی وارد پیکار شده است، ایجاد شود، بیان داشت: اسلام آمریکایی، کفر و نافرجامی است که باید با آن مبارزه شود.

 

وی با اشاره به این‌که رهبری در دیدار مسؤولان و سفرای کشورهای اسلامی سخنان حکیمانه ای داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار فرمودند که بشریت امروز از همیشه نیازمندتر است و به همین دلیل باید بدانیم نیاز امروز جوامع به اسلام ناب محمدی در سراسر جهان است و جبهه مقابل بعثت رسول، جبهه جاهلیت است که مملو از ضلالت و گمراهی است و باید با آن مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: دشمنان در ضلالت آشکار هستند و در جاهلیت مدرن قرار گرفته اند و نظام استکباری علمی دارد که به کار نمیاید و برای اسلام ستیزی تلاش می کند و به همین دلیل باید با بصیرت مانع این اسلام ستیزی شویم.

 

وی گفت: امروز استکبار با برنامه ریزی فراوان آمده است؛ داعش فرزند نامشروعی است که برای قلع و قمع مسلمانان وارد شده است و امروز آمریکا با دفاع از وهابیت برای کشتن مردم بی دفاع تلاش می کند.

 

حجت الاسلام جباری بیان داشت: آمریکا همچنان در حال برنامه ریزی است که باید در برابر سیاست های غلط بایستیم که اگر سیاست غلط حاکم شود شیطان و فساد حاکم می شود، از این رو باید با حاکم کردن رسالت نبی اکرم در صدور اسلام تلاش شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات