۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۲۵۱۸۱
خطیب جمعه نجف آباد:

دولتمردان برای عملیاتی شدن شعار سال جدی تر عمل کنند

حجت الاسلام حسناتی گفت: اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی امروز ملت است و دولتمردان باید در جهت عملیاتی شدن این شعار جدی تر عمل کنند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، خلوص در انجام وظیفه را مهم ترین مسؤولیت دولتمردان بیان کرد و گفت: در چنین دوران سختی اگر مسؤولی برای رسیدن به پست و مقام کار کند، این نظام هیچ گاه به موفقیت و شکوه نخواهد رسید.

 

وی در ادامه افزود: عللی چون اختلافات داخلی سیاسی، فرصت سوزی ها و سیاسی بازی ها در بیشتر مواقع سبب عدم رشد و پیشرفت جامعه می شود و مسؤولان باید به شدت از این موارد دوری کنند.

 

تولیدات زشت و ضدارزشی غرب نباید از رسانه ملی تبلیغ شود

حجت الاسلام حسناتی اقتصاد مقاومتی را شعار فعلی و راه و راهبرد اساسی امروز ملت بیان داشت و تأکید کرد: دولتمردان باید در عملیاتی شدن این شعار جدی تر عمل کنند و برای تحقق این شعار تنها اقشار متوسط و کم درآمد جامعه را با وضع قوانینی در جهت اصلاح امور قرار ندهند.

 

وی در ادامه بیان داشت: اگر مقابله با قاچاق شود چه مواد مخدر و چه اجناس بی کیفیت خارجی که سبب بیکاری قشر زیادی از جامعه می شود، با اصل و گلوگاه اصلی مقابله کنند که متاسفانه رسانه داخلی به جای تبلیغ در جهت تولیدات داخلی شاهد تبلیغ تولیدات زشت و ضد ارزشی غرب هستیم.

 

مقابله با مصیب مصرف گرایی، از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد یکی از آسیب های امروز جامعه را مصیبت مصرف گرایی برشمرد و افزود: در مصرف بنجل های غربی به ویژه در مورد پست ترین و بدترین آن یعنی مواد آرایشی که رتبه اول را در جهان داریم، لباس های زننده ای که به قد و قواره یک جوان ایرانی نمی خورد و متاسفانه حتی در بازار داخلی اجناس ایرانی و اسلامی یافت نمی شود.

 

وی عدم تولید چادر مشکی در داخل را یکی از معضلات جامعه بیان داشت و خاطر نشان کرد: این که با وجود یک کشور اسلامی که پوشش اصلی زنانش چادر است هنوز نتوانسته ایم به تولید داخل برسیم، نشان از دست هایی دارد که نمی خواهند این امر محقق شود.

 

مبارزه با قاچاق باید از گلوگاه اصلی انجام شود نه از اقشار کم درآمد

امام جمعه نجف آباد در ادامه توصیه کرد: مسؤولان برای مقابله با قاچاق جدی تر عمل کنند که اگر گلوگاه های فساد که کشتی کشتی جنس خارجی وارد می کنند، گرفته شود، خیلی از مشکلات داخلی حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه ها با اشاره با اعیاد شعبانیه بیان کرد: میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(ع) سه زاویه تشکیل دهنده کربلا و قیام عاشورا بودند و یک حرکت عظیم انسان ساز را تا قیامت رقم زدند و معرفت نسبت به این ائمه اطهار و خلاصه نکردن زندگی آنها تنها در برپایی مراسم وظیفه اصلی هر شیعه است.

 

وی درباره نامگذاری میلاد امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نیز بیان داشت: همان گونه که سیدالشهدا در مظلوم ترین جبهه تاریخ و در یک جنگ نابرابر و بسیار ظالمانه به نبرد باطل رفت، پاسدار واقعی کسی است که در برابر همه سختی ها و جنگ های نابرابری که یزیدیان تاریخ علیه حسینیان ایجاد می کنند، همانند اربابش حسین باشد.

 

وظایف اصلی پاسداران، دفاع از ارزش های انقلاب است

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: پاسداران یکی از اهرم های تثبیت کننده انقلاب اند که در طول دوران انقلاب در برابر ضدانقلاب، در طول 8 سال دفاع مقدس و در میدان های فرهنگی و علمی تمام تلاش خود را برای حفظ ارزش های انقلاب به کار بستند.

 

وی یکی از وظایف اصلی پاسداران را دفاع از ارزش های انقلاب برشمرد و گفت: این تفکر که انقلاب تنها در 22 بهمن زاییده شد و تمام شد، تفکر دشمنان انقلاب است و برای پیروزی در این میدان نباید بگذاریم حتی دو روز از این انقلاب مانند هم باشد و در جهت استقلال و فرهنگ این کشور در هر لحظه در تلاش باشیم./201/1306/ب1

ارسال نظرات