۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۲۴۷۵۲
مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا:

هیچ بهانه‌ای برای توقف اقدامات فرهنگی وجود ندارد

حجت‌‌الاسلام صالح با بیان این‌که هیچ بهانه‌ای برای توقف کارهای فرهنگی وجود ندارد، گفت: متولیان فرهنگی باید از رفتار پیامبر اکرم(ص) الگو بگیرند، ایشان در سخت‌ترین شرایط و با کم‌‌ترین امکانات در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های ضد بشری ایستادگی کردند.
حجت الاسلام صالح شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله صالح، امشب در جمع بسیجیان شهرستان شهرضا در سالن اجتماعات ساپ این شهرستان عنوان کرد: دشمن فعالیت مستمری برای انحراف مردم و جامعه در دستور کار دارد، همانگونه که فعالیت مستمر دشمن اجرا می‌شود، فعالان فرهنگی جامعه نیز باید برنامه‌های منسجمی برای مقابله با آن داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: هر کسی در هر جایگاهی مسؤول حفظ ارزش‌های نظام و دستاوردهای انقلاب است، فعالان فرهنگی نیز باید با جدیت برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن برنامه‌های منسجمی ارائه کنند؛ اما تأخیر در اجرای این برنامه‌ها نیز به زیان جامعه است و باید برای اجرای آن‌ها شتاب کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا تأکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای توقف کارهای فرهنگی وجود ندارد، متولیان فرهنگی باید از رفتار پیامبر اکرم(ص) الگو بگیرند، ایشان در سخت‌ترین شرایط و با کم‌ترین امکانات در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های ضد بشری ایستادگی کردند.

 

حجت‌الاسلام صالح، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع) گفت: ایشان در وطل 35 سال امامت خود با ظالم‌ترین حکام وقت مبارزات گسترده‌ای انجام دادند، در دوره امامت ایشان، نحلههای مختلف فکری و تفکرات انحرافی در جامعه شایع شده بود و سبب ایجاد ابهامات گسترده‌ای در بین مردم شده بودند.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که امام کاظم(ع) دائم در زندان‌های مختلفی جا به جا شدند شیوه عمل ایشان بود، آن حضرت در هر زندان افراد زندانی و زندان‌بان‌ها را به سوی خود جذب می‌کردند و از این جهت حکومت وقت مجبور بود ایشان را به زندان جدیدی منتقل کند؛ این شیوه عمل نشان می‌دهد در هر شرایطی می‌توان با کار فرهنگی مردم را به سوی دین جذب کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا عنوان کرد: امام کاظم(ع) با شهامت و صراحت در امور سیاسی دخالت می‌کردند و حاکمان وقت را از مسیر خلافی که در پیش گرفته بودند آگاه می‌کردند؛ برخی گمان می‌کنند که آن حضرت فردی ساکت و ارام بودند در حالی که زندگی ایشان سراسر مبارزه و مجاهدت دینی بوده است.

 

حجت الاسلام صالح گفت: نیاز است تا متولیان فرهنگی و افرادی که در عرصه‌هایی همانند بسیج فعالیت می‌کنند، با برگزاری جلسات و گردهمایی‌هایی برنامه جامعی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اتخاذ کنند؛ عمل کردن بدون برنامه گاهی آسیب‌ها و زیان‌های بیشتری به همراه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اگر ما امروز در برابر دشمن کوتاه آمده و پاسخ مناسبی ارائه نکنیم، قطعاٌ در آینده با تقاضاهای بیشتری از سوی آن‌ها مواجه می‌شویم؛ تصویب برجام به همه ثابت کرد که همانگونه که از ابتدا رهبر انقلاب فرمودند، به قول و سخن طرف مقابل اعتمادی نیست اما باز هم عده‌ای بر خواسته‌های خود تأکید کردند و امروز می‎بینیم که ادعاهای جدیدی درباره توان نظامی ما مطرح می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا تصریح کرد: دشمن هیچ‌گاه برای ما دلسوزی نکرده و اقداماتی از روی خیر خواهی انجام نداده است، آنوقت عده‌ای به وعده‌های پوچ آن‌ها دلخوش بوده‌اند و به امید توسعه سیاسی و اقتصادی به دنبال توسعه مناسبات با آن‌ها هستند./202/868/ب1

ارسال نظرات