۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۰۳۵
آلیا:

واردات بی رویه تولید داخل را زمین گیر کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کارگران بازوان توسعه تولید داخلی هستند، گفت: حمایت از تولید داخلی علاوه بر منفعت کلان کشور باعث رونق کسب و کار نیز می‌شود.
فاطمه آلیا

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگان و تأکید ایشان بر لزوم مصرف کالای داخلی اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها بر اهمیت تولید داخلی تأکید کرده‌اند اما سخنان ایشان در دیدار کارگران، معنای پررنگ‌تری داشت.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کارگران بازوان توسعه تولید داخلی هستند، افزود: حمایت از تولید داخلی علاوه بر منفعت کلان کشور باعث رونق کسب و کار نیز می‌شود؛ تأکید رهبر معظم انقلاب بر تولید داخلی در دیدار کارگران، نگاه عملی ایشان به مبحث تولید داخلی را نمایان‌گر کرد.

 

وی بیان کرد: امروز کارگران از شرکت‌های داخلی در حال رکود رنج می‌برند که این به اقتصاد ملی ضربه می‌زند؛ این از هر دو جنبه برای پیشرفت کشور مضر است.

 

آلیا ادامه داد: در عین حالی که اعتماد ملی اقتضا دارد که به تولید داخلی اتکا کنیم، اما هیأت‌های چند صد نفره به ایران می‌آیند تا اجناس کشورهای خود را به ایران صادر کنند.

 

وی ابراز کرد: در سال‌های گذشته کارخانجات پررونقی در محصولات الکترونیکی وجود داشت اما امروز هیأت‌های کره‌ای برای صادر محصولات الکترونیکی خود به ایران سفر کرده اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران به چند رویکرد مهم اشاره کردند که بخشی از این امور، تأکید بر تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه است.

 

وی اظهار داشت:‌ کارخانجات خودرو سازی مدت‌ها است که از کارگران خود خواسته‌اند که به طور پاره وقت در کارخانه حضور یابند و این به دلیل واردات بی رویه یا به عبارتی قاچاق خودروهای لوکس خارجی است چراکه وزیر صنعت خود نیز مخالف واردات چنین خودروهایی است./997/ت302/ج

ارسال نظرات