۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۲۳۵۱۳
امام جمعه اهر:

مجاهدت جدی در عرصه‌های فرهنگی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مجاهدت جدی و فعالانه در عرصه‌های فرهنگی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام است، گفت: مدیریت فرهنگی کشور باید براساس ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی باشد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز فعالیت قرارگاه فرهنگی شهرستان اهر با تأکید بر این‌که حضور جدی و فعالانه در عرصه های فرهنگی مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب است، گفت: مدیریت فرهنگی باید بر مبنای ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی باشد.


وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تذکرات مکرر ایشان مبنی بر مقابله با جنگ نرم دشمنان، خاطرنشان کرد: کمبود بودجه برای نهادها و سازمان های فرهنگی امری بسیار تأسف‌برانگیز است، چرا که فعالان فرهنگی در خط مقدم مقابله با تهاجم نرم دشمنان قرار دارند.


امام جمعه اهر با تأکید بر برنامه‌ریزی مسؤولان برای مصون‌سازی فرهنگی مردم، جوانان و کشور طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی مکانی برای جنگ علیه تبلیغات ضداسلامی غرب است، اعتقاد داریم با وجود این‌که جنگ نظامی تمام شده اما هنوز تهاجم فرهنگی از سوی دشمن ادامه دارد.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که امروز جنگ تمام عیار فرهنگی بر ملت ایران تحمیل‌ شده است، گفت: این جنگ، نظامی نیست بلکه دینی، اسلامی و سیاسی است که دشمن در این جنگ به ایمان، تقوا، اخلاق و اعتقادات مردم حمله می‌کند و برای مقابله با حملات دشمن نیاز به قرارگاه فرهنگی داشتیم و نماز جمعه یکی از مهم‌ترین این قرارگاه‌ها است.


امام‌ جمعه اهر با بیان اینکه عدم توجه کافی به مسائل فرهنگی جفا و خیانت به فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: ستاد قرارگاه فرهنگی نباید تشریفاتی شود و اگر به اصل مطلب کم‌توجهی کرده و کوتاهی کنیم، توقع نداشته باشیم که جوانان در خدمت دین و ولایت باشند، درحالی‌ که دشمنان برای منحرف کردن جوانان از دین و اعتقادات نقشه‌هایی در سر می‌پرورانند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه چنانچه دشمن به نفوذ فرهنگی دست‌ یافت همه‌ چیز را از دست خواهیم داد، افزود: جلسات مختلفی بایستی درباره پیشگیری از نفوذ فرهنگی برگزار شود و نقطه نظرات و راهکارهای اعضا را باید در این جلسات جمع‌بندی کنیم تا کارنامه‌ای نه تشریفاتی بلکه در جهت اقدام و عمل حرکت کرده باشیم.


همچنین مدد سمندری، معاون فرماندار اهر در سخنانی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان، اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی رکن اصلی کارگروه‌های فرهنگی شهرستان است، از این رو انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی تمامی برنامه‌های فرهنگی خود را به ستاد قرارگاه فرهنگی شهرستان اهر ارجاع دهند.


وی با اشاره به این‌که مساجد بایستی محور فعالیت های فرهنگی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره اهمیت قرارگاه فرهنگی جزو اهداف اصلی کارگروه‌های فرهنگی قرار خواهیم داد و تا پایان سال تمامی اقدامات انجام‌ شده به قرارگاه فرهنگی شهرستان گزارش خواهد شد./935/202/ب2

ارسال نظرات