۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۲۳۲۵۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سنت حسنه وقف ظرفیتی معنوی برای گسترش اسلام ناب است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، گفت: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیران اوقاف استان، گفت: اگر به نیت واقفان عمل شود در واقع امانتداری انجام شد اما اگر به نیت موقوفه عمل نشود در حقیقت به آن خیانت شده است.

 

وی وقف و موقوفات را یک مقوله با برکت و ثمرات ارزشمند برشمرد و افزود: نگهداری از موقوفات و اجرای نیت دارای مسؤولیت سنگینی است و متولیان موقوفات در این حوزه وظیفه حساسی دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مسأله وقف بسیار دقیق است و متدینین باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند و عمل کنند، اضافه کرد: نیات موقوفات باید در راستای وقف‌نامه و نظر واقف اجرا شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

 

وی با تأکید بر این که نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف باید ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به ترویج وقف‌های مشارکتی تأکید کرد و با بیان این که ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

 

وی به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

 

آیت الله توکل افزود: باید تلاش‌هایی در جهت ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری و بازتاب تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه وقف و بقاع متبرکه در هفته وقف انجام دهیم.

 

استاد حوزه علمیه بر ثبت وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تأکید کرد و گفت: در اجرای نیت واقف باید به مهم‌ترین مصداق‌های وقف‌نامه عمل شود.

 

وی تصریح کرد: تشخیص اجرای نیات واقفان طبق نیاز روز جامعه بر عهده مسؤولان اوقاف است که باید به‌ این اهم بپردازند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها باید تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف صورت گیرد، ادامه داد: با اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مختلف، اجرای کار فرهنگی، بیان مسأله و احکام وقف در رسانه‌ها زیبایی‌های وقف بیان شود و این امر مردم را به امر وقف جدید جذب می‌کند. 

 

آیت الله توکل بر به‌روزرسانی اجاره‌نامه موقوفات تأکید کرد و گفت: کار در مجموعه اوقاف باید در راه خدا و با نیت خالص باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات