۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۲۶۰۵۵
کارشناس مذهبی استان مرکزی:

عدل و عبادت حضرت علی آیینه تمام نمای سعادت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی در استان مرکزی با بیان این‌که عدل و عبادت حضرت علی(ع) آیینه تمام نمای سعادت است، گفت: پیروی از اولین پیشوای امامت از سوی مسلمانان به طور حتم زندگی با سعادتی را برای آنها رقم خواهد زد.
عدل و عبادت حضرت علي(ع) آيينه تمام نماي سعادت است

حجت الاسلام صادق صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن 13 رجب سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، افزود: حضرت علی(ع) پرورش یافته و بزرگ شده در دامان پاک پیامبر اسلام (ص) هستند که بسیاری از خلق و خوهای ایشان را نیز به ارث برده اند.

 

شجاعت، عبادت، صبر و بردباری حضرت علی(ع)

وی ابراز کرد: زمانی که پیامبراسلام (ص) در غار حرا به سر می بردند حضرت علی (ع) یک ماه را به همراه ایشان در این غار بودند و بواسطه این حضور بسیاری از اصوات را می شنید و چیزهایی را می دید که مردمان عادی قادر به شنیدن و دیدن آنها نیستند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به خصوصیات حضرت علی(ع) ادامه داد: شجاعت، عبادت، صبر و بردباری، تفسیر قرآن، پاسخ به پرسش های دانشمندان ملل مختلف و پرورش شاگردانی با روح پاک از جمله ویژگی های این امام همام است.

 

دستگیری از نیازمندان و مهربانی با ایتام

حجت الاسلام صلواتی گفت: اعلام نبوت پیامبراسلام(ص) و امامت حضرت علی(ع) در یک روز نشان از اهمیت مقام والای ایشان دارد.

 

وی افزود: پیروی از اولین پیشوای امامت از سوی مسلمانان به طور حتم زندگی با سعادتی را برای آنها رقم خواهد زد.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: بخشش و عدل حضرت علی(ع)، مبارزه با ظلم و فساد، همچنین دستگیری از نیازمندان و مهربانی با ایتام از دیگر ویژگی های ایشان تلقی می شود.

 

حجت الاسلام صلواتی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در دوران امامت خود با مشکلات عدیده ای از جمله جهل مردم و فساد در دستگاه های خلافتی مواجه بود.

 

 وی در ادامه ابراز کرد: حضرت علی (ع) برای روشنگری حقایق اسلام تلاش های بسیاری را کرد که امروزه و در عصر حاضر نیز مسلمانان باید با مطالعه بیشتر در مورد زندگانی این امام همام، همچنین با الگوگرفتن از ایشان بتوانند ادامه دهنده راه این امام بزرگوار باشند تا اسلام واقعی به مردم دنیا شناسانده شود./842/303/ب2

ارسال نظرات