۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۹۸۶
کارشناس مسائل سیاسی:

اصلاحات در عراق باید برای رفاه معیشت مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که تغییرات و اصلاحات در کشور عراق ضروری است، گفت: اصلاحات باید برای رفاه معیشتی و عمرانی مردم باشد.
تظاهرات مردم عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سامی نیسی، کارشناس مسائل سیاسی و استاد حوزه و دانشگاه، با حضور در برنامه « قضایا و آراء » که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که برای آگاهی از وقایع و اتفاقات عراق نخست باید به معضلات و مشکلات مردم آن پرداخت، افزود: ملت عراق گریبانگیر تروریسم، جنگ فرقه ای و مذهبی، دخالت های بیگانگان و نابرابری اجتماعی و عمرانی است.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که پس از سقوط نظام دیکتاتوری صدام حسین انتظار پیشرفت عمرانی و اجتماعی از مسؤولان جدید برای ملت عراق زجر دیده را داشتیم، ابراز داشت: متأسفانه همه تصمیم گیری ها و اقدامات سیاستمداران عراق در میز جلسات باقی مانده و سیاستمداران به احزاب و جریان های خاص خود مشغول هستند.

 

حجت الاسلام نیسی در ادامه سخنان خود گفت: سیاستمداران عراقی باید به خدمت ملت خود بپردازند و اصلاحات را برای رفاه حال مردم نه باندبازی و سیاست بازی انجام دهند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در زمان کنونی جنگ فرقه ای و قدرت در عراق اتفاق افتاده است، اظهار داشت: متأسفانه جنگ احزاب و گروه های سیاسی عراقی برای رسیدن به اهداف است و ارتباطی با اصلاحات و خواسته های مردم ندارد.

 

وی با ذکر آیه « ان الله لایغیر ما بقوم حتی ان یغیروا ما بانفسهم » و این که خداوند بر عراق منت گذاشت و شر نظام دیکتاتوری را از سر آنها کم کرد، خاطرنشان کرد: مسؤولان عراقی بدانند که ملت شان نیازمند خدمت رسانی، عمران و امنیت است و دعوا و نبرد برای خدمت را الویت خود قرار دهند.

 

استاد دانشگاه با بیان این که مسؤولان عراقی با خدمت رسانی به مردم، قدرت را به دست خواهند آورد، گفت: مردم به مسؤولان خدمت رسان رأی خواهند داد و در این صورت نیازی به رأی احزاب و گروه ها نخواهد بود.

 

کارشناس مسائل تصریح کرد: تغییرات و اصلاحات صورت گرفته در کشور عراق  باید در جهت رفاه و پیشرفت مردم این کشور باشد و دولت مجلس در کنار یکدیگر به خدمت رسانی مشغول شوند نه این که برای تصاحب قدرت به رقابت با یکدیگر بپردازند.

 

حجت الاسلام نیسی تغییرات و اصلاحات را ضروری دانست و ابراز داشت: اهدافی که احزاب عراقی در پیش گرفته اند در خدمت مردم عراق نیست و تغییر و جایگزینی اشخاص حلال مشکلات نیست.

 

وی وقایع جاری در عراق را جنگ احزاب و گروه های سیاسی برشمرد و خاطر نشان کرد: این احزاب هرگز به مصلحت مردم عراق فکر نکرده و تنها مصلحت شخصی و حزبی را درنظر گرفته اند./9456/203/ب3

ارسال نظرات