۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۹۷۶

انتشار شماره پانزدهم مجله فرهنگی اجتماعی آل محمد

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین شماره از مجله آل محمد (ص) با عنوان «بت‌های ازدواج را بشکنید» و در موضوع های گوناگون مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و پاسخ به شبهات چاپ و منتشر شد.
نشريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پانزدهمین شماره از مجله آل محمد (ص) در موضوع های گوناگون مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و پاسخ به شبهات چاپ و منتشر شد.

 

در یادداشت این شماره نشریه آل محمد (ص) آمده است: این ماه(رجب) همانند ماه شعبان و ماه رمضان از ماه های بسیار با شرافت و با فضیلت است که در روایات اسلامی بر آن تأکید و توصیه شده به طوری که ماه رجب شهر الله الاصب یعنی ماه(سرای خداوند) نامیده شده که رحمت خدا در آن بر بندگان سرازیر است پس شایسته است انسان های با ایمان بسیار استغفار و توبه نمایند.

 

پیامبر(ص) فرمودند: رجب برای امت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده ای مهربان است. امام صادق(ع) فرمود: روزه بیست و هفتم رجب را از دست مده که آن روزی است که مقام نبوت به محمد(ص) داده شد و ثواب آن برای شما به اندازه ثواب شصت ماه است.

 

از جمله فضیلت ماه رجب آن است که ایام البیض در آن واقع شده یعنی روز سیزدهم و چهاردم و پانزدهم و اعتکاف برای خدا و روزه داری، در آموزه های دینی بر آن تأکید و سفارش شده است.

 

در بخش ویژه نامه این شماره از نشریه آل محمد (ص) مبحثی با عنوان بت‌های ازدواج را بشکنید گنجانده شده که در آن خانم بتول قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه به بررسی علل و ریشه های دوری برخی خانواده ها از ازدواج و سخت‌گیری بیش از حد آنها می پردازد.

 

توصیه ما به دختران و پسران جوان و آماده برای ازدواج این است که یه مقدار مطالعه کنند، با پدر و مادر خود مشورت کنند، یا با کسانی که تا بحال ازدواج کرده اند مشورت کنند. ببیند آیا این توقعات در زندگی قبلا نقشی داشته است یا خیر.

 

در صفحه ششم این نشریه به گفت‌وگوی ویژه با سید عبدالعظیم بقامرادی، کارشناس بازار و اشتغال با موضوع بخوانید و بروید سرکار پرداخته شده و همچنین در بخش دیگر آن نیز خبرنگار آل محمد(ص) پرسش های را از حجت الاسلام آلبومحسن با عنوان «تلاشی برای خوشبختی بیشتر یا کاهش انتظارات» مطرح کرده که مطالعه آن توصیه می شود.

 

پیام اخلاقی علما، چکار کنیم دروغ نگیم، گریه و توسل، «شهادت در غربت یک امتیاز بزرگ است» و اخبار فناوری و تکنولوژی از دیگر مطالبی است که در این نشریه به چاپ رسیده است.

 

گفتنی است مجله فرهنگی اجتماعی (ص) با ترتیب انتشار دوماهنامه به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی آل محمد (ص) چاپ و در 4 استان خوزستان، اصفهان، تبریز و رشت توزیع می شود./9453/202/ب3

ارسال نظرات