۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۹۶۳
آیت الله مکارم شیرازی:

نامه امام علی به مالک اشتر بهترین الگو برای کشور داری است/ هرکس در خدمت نهج البلاغه باشد اهل نجات خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی عهدنامه مالک اشتر را الگوی مناسب برای سیاست و کشور داری خواند و تاکید کرد: هر کس در خدمت نهج البلاغه باشد اهل نجات خواهد بود.
مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در پیش نشست هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان این که نهج البلاغه اقیانوسی بیکران است، اظهار کرد: نهج البلاغه گنجی است پایان ناپذیر و اگر هیچ یک از ویژگی های حضرت علی(ع) مطرح نشود و فقط برخی از خطبه های نهج البلاغه برای اثبات حضرت علی(ع) کافی است.


وی ادامه داد: سید رضی در ارتباط با حضرت علی(ع) گفته است که تمام فصحا و بلغا جیره خوار حضرت علی(ع) هستند و حتی بسیاری از مفاخر غرب و شرق در برابر حضرت علی(ع) سر تعظیم فرود آوردند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بسیاری از افراد تنها از نظر بلاغت به نهج البلاغه توجه می کنند، بیان کرد: نهج البلاغه ویژگی های بسیار زیادی دارد که مغفول مانده است، توحیدی که حضرت علی(ع) در خطبه اشباح مطرح می کند بی نظیر است و همچنین ویژگی های اخلاقی که این امام همام در خطبه همام مطرح می کنند کم نظیر است.


وی با بیان این که عهدنامه مالک اشتر دارای ویژگی های منحصر بفردی است، تصریح کرد: با وجود اینکه این عهدنامه برای بیش از 1400 سال قبل است ولی هرکس آن را مطالعه می کند متوجه خواهد شد که دستورات آن برای نیازهای روز است.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هرچه زمان می گذرد عهدنامه مالک اشتر و دستورات حضرت علی(ع) بالنده تر خواهد شد، افزود: در شرایط امروز که سیاست در دنیا به معنی جنایت، خیانت و پیمان شکنی است عهدنامه مالک اشتر به عنوان یک الگوی مناسب برای سیاست و کشورداری خواهد بود.


وی با بیان این که پرداختن به عهدنامه مالک اشتر بسیار کار بزرگی است، بیان کرد: این کار دو فایده بزرگ دارد که نخستین آن این است که این عهدنامه به عنوان یک سند انسانی مطرح می شود و دومین فایده پرداختن به عهدنامه مالک اشتر این است که در شرایطی که دشمنان بر علیه اسلام و تشیع فعالیت گسترده ای انجام می دهند، بهترین تبلیغ برای اسلام ناب محمدی و تشیع خواهد بود.


این مرجع تقلید با بیان این که هرکس در خدمت نهج البلاغه باشد اهل نجات خواهد بود، اظهار کرد: حضرت علی(ع) نزد پیامبر اکرم(ص) نیز از جایگاه بالایی برخوردار بودند و پیامبر از هر فرصتی برای تببین ولایت این امام همام استفاده می کردند./858/پ202/ج

ارسال نظرات