۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۳۲۵۸۷۶
معاون فرهنگی ستاد اعتکاف قم خبر داد؛

برنامه‌های فرهنگی ایام اعتکاف/ زمان مراجعه معتکفان به مساجد

خبرگزاری رسا ـ حجت­الاسلام تکیه­ای از برگزاری مراسم‌ جشن میلاد امیرمؤمنان(ع)، وفات حضرت زینب(س)، مراسم ام داوود و مهمانی شهدای مدافع حرم به عنوان بخشی از برنامه­های فرهنگی سه روزه اعتکاف نام برد.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام تکیه­ای، رییس ستاد اعتکاف قم عصر امروز در مراسم افتتاحیه اعتکاف 95 که در مصلی قدس قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: معتکفین کسانی هستند که آماده راهیابی به کوی دوست و نزدیک­شدن به خدا هستند؛ اعتکاف، بهترین فرصت برای کمال انقطاع الی الله است.

 

در ادامه حجت­الاسلام سید محمدباقر تکیه­ای، معاون فرهنگی ستاد اعتکاف قم اظهار داشت: مهماندار اعتکاف خداوند است؛ خداوند متعال با تأکید می­فرماید که توجه داشته باشید که عمل تو در برابر چشمان ما انجام می­شود؛ این تأکیدات اهمیت این مسأله را می­رساند و خدا را ناظر بر اعمال رفتار خود بدانید.

 

معاون فرهنگی ستاد اعتکاف قم درباره بهره مندی حداکثری از فرصت سه روزه اعتکاف تصریح کرد: این فرصت سه روز به سرعت می­گذرد و هر کسی می­تواند توشه یک ماه یا یک سال و یا حتی یک عمر خود را بردارد؛ برای فرصت سه روزه اعتکاف برنامه­ریزی داشته باشید و حتی اگر نیاز است، آن ها را روی کاغذ یادداشت کنید.

 

وی با اشاره به گسترش اعتکاف در کشورهای جهان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اعتکاف از رویش­های انقلاب اسلامی است؛ این عبادت در سراسر نه تنها در سراسر کشور فراگیر شده، بلکه در کشورهای دنیا نیز در حال گسترش است؛ دوستان برون مرزی اطلاع داده­اند قریب بیست الی سی کشور جهان همزمان با ایران اعتکاف را برگزار می­کنند.

 

حجت­الاسلام تکیه­ای به بیان توصیه هایی به معتکفان یادآور شد: وسایل شخصی ضروری و اولیه خود را به همراه داشته باشید؛ از آوردن وسایل الکترونیکی و ارتباط جمعی پرهیز کنید که آسیب­های جسمانی، صوتی، ناامنی روانی و آبرویی، بر هم زدن خلوت با خدا و ضایع شدن حق دیگران را در بر دارد؛ برای ارتباط های ضروری معتکفان، تلفن­های اضطراری در مساجد مستقر شده است.

 

معاون فرهنگی ستاد اعتکاف قم افزود: از پذیرش ملاقات خانواده­ها معذور هستیم؛ معتکفان باید فردا شب از بعد از نماز عشا تا ساعت 24 به مساجد مربوطه مراجعه کنند و بعد از این زمان از پذیرش افراد حتی با کارت معذوریم.

 

وی در پایان به بیان برنامه های فرهنگی سه روز اعتکاف پرداخت و گفت: برگزاری مراسمات جشن میلاد امیرمؤمنان(ع)، وفات حضرت زینب(س)، برگزاری مراسم ام داوود، مهمانی شهدای مدافع حرم از برنامه­های فرهنگی سه روزه اعتکاف است./822/پ202/ی

ارسال نظرات