۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۷۲۷
استاد دانشگاه امام صادق(ع):

پیام امام علی به مسلمانان وحدت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام‌ میرلوحی با بیان این‌که وحدت جامعه اسلامی پیام امام علی(ع) به مسلمانان است، گفت: امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید وحدت داشته باشند تا منجی حقیقی امت‌ها ظهور کرده و عدالت را در جهان برقرار کنند.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي

حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برگزاری همایش سیره علوی(ع) در دانشگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: این همایش امروز با حضور علما، اساتید و دانشجویان از ساعت 10 تا 12 در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده است.

 

وی ماه رجب را ماه امیرمؤمنان علی(ع) خواند و اظهار داشت: از فضائل حضرت علی(ع) این است که از کودکی در خانه کعبه و بعد در آغوش پیامبر اکرم(ص) بود تا هنگام رحلت حضرت که همیشه ملازم، همدل و همزبان رسول گرامی اسلام بودند.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی افزود: حضرت علی(ع) به ویژگی همراهی با پیامبر اکرم(ص) در نهج‌البلاغه اشاره فرموده‌اند و این که پیامبر اکرم(ص) ایشان را در آغوش خویش سرپرستی و به سن رشد رساندند و حضرت علی(ع) نیز همیشه پیش از بعثت و بعد از آن یار و همراه رسول خدا(ص) بودند.

 

وی تأکید کرد: نخستین فردی که به ندای پیامبر اکرم(ص) پاسخ داد، حضرت علی(ع) بود، چنان که ایشان و حضرت خدیجه به مدت هفت سال تنها افرادی بودند که بعد از بعثت همراه رسول گرامی اسلام بودند و نماز به پا می‌داشتند.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) یادآور شد: از عایشه پرسیدند که عزیزترین مردم و محبوبترین مردم در نزد رسول خدا(ص) چه کسی بود، گفت‌ «عزیزترین مردم، علی(ع) و محبوبترین آنها فاطمه(س) بودند».

 

وی تصریح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) با این همه فضائل، هنگامی که حقشان غصب شد و به ایشان ظلم شد، برای حفظ وحدت جامعه اسلامی و مصالح اسلام از حق خویش گذشت و سرنوشت اسلام به دست دیگران افتاد.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی، پیام حضرت علی(ع) را وحدت مسلمانان خواند و تأکید کرد: در شرایطی که وهابیت تکفیری با دلارهای نفتی عربستان و حمایت آمریکا، انگلیس و اسراییل در کشورهای اسلامی جنایت‌‌ و تفرقه‌انگیزی می‌کند، امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید وحدت داشته باشند تا منجی حقیقی امت‌ها ظهور کرده و عدالت را در جهان برقرار کنند./908/ت302/ی

ارسال نظرات