۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۲۵۶۲۷
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

فرهنگ پرداخت مالیات در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که خوشبختانه فرهنگ پرداخت مالیات در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است، گفت: در حالی که تا چندی پیش عده‌ای فرار از پرداخت مالیات را زرنگی به حساب می‌آوردند اما امروز این روند تغییر پیدا کرده و نگاه جامعه به چنین افرادی مثبت نیست.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دفتر امام جمعه قزوین در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان امور مالیاتی استان قزوین، با تأکید بر این‌که مالیات درآمد پایدار و مطلوب است، گفت: سیستم مالیات الهام گرفته از نگاه دینی به خمس و زکات است و بر اساس عدل بنا نهاده شده است و رویکرد جامعه به پرداخت مالیات رویکرد مثبتی است.

 

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) به عده‌ای که مخالف دریافت مالیات از سوی دولت بودند با این مضمون فرموده بود که نیازهای مملکت را تنها با خمس و زکات نمی‌توان تأمین کرد و ضروری است همان نگاهی که به خمس و زکات وجود دارد، به مالیات نیز وجود داشته باشد.

 

فرهنگ پرداخت مالیات در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که خوشبختانه فرهنگ پرداخت مالیات در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است، افزود: در حالی که تا چندی پیش عده‌ای فرار از پرداخت مالیات را زرنگی به حساب می‌آوردند اما امروز این روند تغییر پیدا کرده و نگاه جامعه به چنین افرادی مثبت نیست.

 

خطیب ‌جمعه قزوین تصریح کرد: برخی از افراد جامعه متمول هستند اما حاضر به پرداخت مالیات نیستند و ضروری است مسؤولان در مقابل آن‌ها موضعی از روی قدرت داشته باشند متولیان امر بدانند اگر کوتاهی در این حوزه صورت بگیرد مدیون خواهند بود و باید در قیامت پاسخگو باشند.

 

وی اظهار کرد: حقوق بگیران جامعه با وجود درآمد کمی که دارند، مالیاتشان را به‌روز پرداخت می‌کنند و لازم است این حساسیت در مقابل همه قشرهایی که باید مالیات پرداخت کنند وجود داشته باشد تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با تأکید بر حفاظت و حراست از بیت‌المال، اظهار کرد: حتی برای حفظ و حراست از یک ریالی که در اختیار مسؤولان قرار می‌گیرد باید حساسیت جدی وجود داشته باشد و نباید در این امر کوتاهی شود./873/203/ب2

ارسال نظرات