۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۳۲۵۲۵۵
امام جمعه سراب:

اقدامات عربستان مخالف با روح همبستگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی با بیان این‌که فلسفه وجودی شکل گیری سازمان کنفرانس اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است، گفت: اقدام عربستان سعودی در صدور پیام ضد ایرانی با روح همبستگی اسلامی مخالف است.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانیه ضد ایرانی و ضد حزب الله لبنان در سیزدهمین کنفرانس سران سازمان همکاری های اسلامی در شهر استانبول ترکیه این بیانیه را محکوم کرد.


وی با بیان این‌که، فلسفه وجودی شکل گیری سازمان کنفرانس اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و تقویت همکاری های اسلامی است، افزود: اقدام عربستان سعودی در صدور پیام ضد ایرانی با روح همبستگی اسلامی مخالف است.


امام جمعه سراب با اشاره به سیاست های ضد ایرانی عربستان سعودی، آن را در مسیر منابع رژیم صهیونیستی دانست و ابراز داشت: در کنفرانسی که برای منافع جهان اسلام شکل گرفته است اهداف صهیونیستی و به نفع رژیم اسرائیل بیانیه صادر می شود.


وی با بیان این‌که عربستان سعودی با استفاده از دلارهای نفتی و حمایت برخی از هم پیمانان خود منطقه را با اقدامات و سیاست های ضد اسلامی به تشنج کشانده است، ابراز داشت: جهان اسلام امروز نیازمند همبستگی است و این اقدامات جهان اسلام را به ضعف می کشاند.


حجت الاسلام اکرمی با هشدار نسبت به عواقب مخرب این بیانیه ها، افزود: دشمنان ،برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هر فرصتی استفاده می کنند، اما ملت بزرگ با ایمان ایران، با پیروی از ولایت و رهبری مقابل این گونه اقدامات کینه توزانه، سکوت نخواهد کرد.


وی با بیان این‌که امروز باید به گونه‌ای عمل کرد که میان کشور های اسلامی اتحاد و همبستگی تحقق پیدا کند و در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی کشور های اسلامی در یک صف قرار گیرند، ابراز داشت: همبستگی اسلامی چاره رفع مشکلات جهان اسلام است.


امام جمعه سراب سیاست های عربستان سعودی و جنایت های آن را مخالف با روح آموزه های اسلام و حتی انسانیت دانست و خاطرنشان کرد: باید تمام کشور های اسلامی در مسیر منافع جهان اسلام قدم بردارند و در برابر غده سرطانی منطقه ایستادگی کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات