۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۲۲۰
ظهر امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان دارالقرآن الکریم و دانشگاه پیام نور

خبرگزاری رسا ـ سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه مسیر تعاملی خود با ارگان‌ها و نهادهای مختلف در نشستی صمیمی با دانشگاه پیام نور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان دارالقرآن الکریم و دانشگاه پیام نور ظهر امروز شنبه 28 فروردین با حضور دکتر مهدی قره شیخلو رییس سازمان دارالقرآن الکریم و کریم نجفی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

 

باید از ظرفیت قرآنی فضاهای آکادمیک استفاده شود

در بخش ابتدایی این نشست مهدی قره شیخلو با اشاره به روند توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر کمی و محتوایی موضوع فرهنگ قرآنی در کشور پیشرفت چشمگیری پیدا کرد که همین امر منجر به توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه شد.

 

وی افزود: به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از جوانان ما در محیط‌های دانشگاهی حضور دارند قطعا می‌توان از طریق گسترش مفاهیم قرآنی در بخش‌های آکادمیک به ترویج فرهنگ قرآنی در میان جوانان و تبع آن در میان خانواده‌های آنان کمک کرد.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص ساختار دانشگاه پیام نور، بیان داشت: قطعا دانشگاهی که حدود یک میلیون دانشجو دارد می‌تواند در زمینه گسترش مفاهیم قرآنی پیش‌رو باشد، ضمن اینکه ما شاهد بوده‌ایم دانشگاه پیام نور در راستای توسعه اهداف قرآنی تلاش‌های بسیاری را تا کنون انجام داده است.

 

قره شیخلو در پایان تأکید کرد: امیدواریم پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو مرکز به سرعت کارگروهی تشکیل شود و اهدافی را که برای تعامل دو سازمان در نظر گرفته شده است را به صورت مستمر و پله به پله دنبال کند.

 

دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است

در ادامه این مراسم کریم نجفی درباره فعالیت‌های دانشگاه پیام نور، گفت: حدود 4 هزار عضو هیأت علمی و 750 هزار دانشجو تحت پوشش این دانشگاه هستند و 520 مرکز در سراسر کشور فعالند. همچنین در حوزه‌های بین‌المللی نیز دانشگاه پیام نور فعالیت‌هایی دارد که در خارج از کشور 26 نمایندگی داریم که ما می‌توانیم برای فعالیت‌های قرآنی از تمام این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

 

وی گفت: قدیمی‌ترین دانشگاهی که در رابطه با فعالیت‌های قرآنی فعال بوده است به دانشگاه پیام نور برمی‌گردد و ما در سال 93 بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن را در استان اصفهان با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم.

 

نجفی گفت: همانگونه که امام راحل فرموده‌اند دانشگاه و دانشگاهیان می‌توانند سرنوشت کشور را تعیین کنند. ما می‌توانیم با استفاده از این حضور ارزشمند دانشجویان در دانشگاه‌ها بهره ببریم و اندیشه‌های آنها را با قرآن پیوند بدهیم.

 

وی در پایان گفت: ما در مراکز آموزش عالی برنامه‌های قرآنی زیادی داریم اما آنچه که برای ما و همچنین مقام معظم رهبری مهم است و ایشان همواره بر آن تأکید داشته‌اند بحث محتوایی قرآن است که دانشجویان و اساتید بتوانند با محتوای قرآن آشنا شوند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان دارالقرآن الکریم و دانشگاه پیام نور به امضا رسید.

 

لازم به ذکر است سازمان دارالقرآن الکریم تا کنون با شانزده نهاد و سازمان تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی به امضاء رسانده است./856/202/ب3

ارسال نظرات