۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۰۸۵
حجت الاسلام علم الهدی:

تقرب به الله، بزرگ‌ترین آرزوها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی درباره فضیلت‌های لیلة الرغائب و برآورده شدن آرزوها، گفت: در این شب انسان باید تقرب به الله را بخواهد که این اعظم آرزوها است چرا که انسان با وجود خدا از دیگران بی نیاز است.
تقرب به الله، بزرگ‌ترین آرزوها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید باقر علم الهدی، کارشناس مسائل مذهبی، شامگاه پنجشنبه در مراسم ویژه لیلةالرغائب که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور پرشور مردم مومن شهرری برگزار شد، گفت: لیلةالرغائب فرصت مناسبی برای طلب بخشش و توبه از لغزش‌ها و خطاهای انسان به شمار می‌آید.

 

وی افزود: افراد در این شب با فضیلت، با همه امید به رحمت و مهربانی درگاه الهی روی می‌آورند تا مورد بخشش و عنایت حضرت حق قرار گیرند به همین جهت ماباید شاکر و قدرشناس این فرصت گران سنگ باشیم.

 

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که فرمود پروردگار در همه شب‌ها و به ویژه در شب‌هایی مثل قدر، عرفه، لیلةالرغائب فرشتگانش را از عرش آسمان به زمین خاکی نازل می کند، گفت: همچنین فرمودند این فرشتگان در میان مردم حرکت می‌کنند و سوال می‌کنند که آیا کسی هست برگردد و درب خانه خدا را بزند، آیا گنهکاری هست با خدای خود آشتی کند، و این فرشتگان تا اذان صبح میهمان زمینیان هستند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی درباره فضیلت‌های لیلة الرغائب و برآورده شدن آرزوها، ابراز کرد: در این شب انسان باید تقرب به الله را بخواهد که این اعظم آرزوها است چرا که انسان با وجود خدا به دیگران بی نیاز است.

 

وی افزود: اگر قلب ما خانه اغیار و کینه ورزی‌ها شده به دلیل غفلت از خداست چرا که اگر انسان کینه‌ها و حسادت‌های وجودی خودش را از بین ببرد و ظلم، دروغ، خیانت و غیبت را از وجود خود دور کند و ازحضرت دوست بخواهد به جای این رزائل، مهرش را جایگزین آن کند قلب انسان حرم امن الهی می‌شود.

 

حجت الاسلام علم الهدی لیله الرغائب را شب گرایش پیداکردن به خدا و دوری از رذائل اخلاقی بیان کرد و گفت: انسان زمانی که با خدا عهد و پیمان بست دیگر نباید دل در گرو دیگری دهد چرا که خدا برای انسان کفایت است پس باید این شب را بسیار ارج گذاشت و دعوت الهی را به همه اخلاص لبیک گفت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمودند: ای پیامبر رحمت و مهربانی‌ها اگر بندگانم نشانی مرا از تو خواستند بگو من به شما بسیار نزدیکم و هر کس مرا بخواند اجابتش می کنم؛ امشب که شب تصمیم گیری است، باید به واسطه ارتباط با عالم معنویات، حلقه‌های گمشده را پیدا و خود را به معبود حقیقی وصل کنیم./813/202/ب1

ارسال نظرات