۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۲۵۰۲۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مسجد بهترین مکان برای افزایش سلامت روحی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سلامت جسم بدون سلامت روح محقق نمی‌شود و مسجد محلی برای افزایش سلامت روح است.
حجت الاسلاموالمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار جمعی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، گفت: این‌که مساجد پایگاه سلامت، بهداشت و خدمت به مردم باشند بسیار ارزشمند و با برکت است و پیگیری‌هایی که پزشکان ما در این باره انجام می‌دهند مایه مباهات است.

 

وی در ادامه به مطالعه دقیق با نگاه پیشگیرانه تأکید کرد و افزود: خیلی وقت‌ها اگر ما با نگاه پیشگیرانه به سمت حل مشکلات حرکت کنیم، معضلات جامعه حل خواهند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: همانگونه که پلیس با همین نگاه توانست تصادفات و حوادث جاده‌ای را کاهش دهد در حالی که مسافرت‌ها و خودروها افزایش پیدا کرده است.

 

مساجد بهترین محل برای کارهای نوآورانه و پیشگیرانه است

امام جمعه در قزوین بیان کرد: بهترین محل برای کارهای نوآورانه و پیشگیرانه مساجد هستند چرا که هم مقدس و با برکت و هم مردم روزانه سه بار به آن مراجعه می‌کنند و باید بیش از پیش از این فرصت حضور مردم در مساجد استفاده شود.

 

این کارشناس دینی در ادامه با بیان این‌که امام فرمودند دین از سیاست جدا نیست اظهار کرد: در حوزه اقتصاد، بهداشت و سایر حوزه‌ها هم همین‌طور است سلامت جسم بدون سلامت روح محقق نمی‌شود و مسجد محلی برای افزایش سلامت روح است.

 

کاظم حسین زاده پژوهشگر و محقق حوزه سلامت در ابتدای این دیدار طرحی را با عنوان "مساجد ارتقا دهنده سلامت" ارائه بیان کرد: امروزه غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ارتقای سلامت جسم به تنهایی محقق نمی‌شود و باید سلامت روح بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از فرصت حضور مردم در مساجد بیشتر استفاده کنیم تا اهمیت مسایل بهداشتی، جسمی، روحی و اجتماعی به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به طرح مساجد ارتقا دهنده سلامت هستند ابراز کرد: تاکنون در کشور اجرایی نشده اما در اروپا امروز کلیساها در حال تبدیل شدن به مراکز ارتقا دهنده سلامت هستند و ما هم از مسؤولان انتظار داریم ما را در اجرای این طرح یاری کنند تا قزوین به پایلوت طرح "مساجد ارتقا دهنده سلامت" تبدیل شود.

 

خداوند مهم‌ترین بعد عبادت را نماز و مهم ترین بعد نماز را ذکر معرفی کرده است

وی در پایان گفت: خداوند فرموده همه عالم را برای انسان و انسان را برای عبادت خلق کرده و مهم‌ترین بعد عبادت را نماز و مهمترین بعد نماز را ذکر معرفی کرده است و باید در راستای ترویج و تبیین ذکر تلاش بیشتری انجام دهیم چرا که این مهم موجب ارتقای سلامت روح و در نهایت جسم می‌شود./955/203/ب1

ارسال نظرات