۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۹۸۷
امام جمعه اندیکا:

حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدامات جدی و عملی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیکا گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید اقدامات جدی و در مقام عمل نیز تغییراتی در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم صورت گیرد.
اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل

حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این‌که شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص می شود، راهبردی برای مسؤولان و مردم است، ابراز داشت: انتخاب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، شکوفایی اقتصادیی در مقام عمل است.

 

وی با بیان این‌که در حوزه اقتصاد مقاومتی باید اقدامات جدی و در مقام عمل نیز تغییراتی در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم صورت گیرد، اظهار داشت: در زمینه تأمین امیت غذایی کشور نیز باید به این صورت باشد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که تأمین امنیت غذایی کشور یکی از ابعاد پویایی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: به این معنا که در زمینه های جو، گندم، غلات و دیگر موارد خودکفا شویم و بر روی پای خود بایستیم.

 

امام جمعه اندیکا با تأکید براین‌که زیرساخت های لازم برای تأمین امنیت غذایی کشور از سوی دولت باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اشتغال جوانان و نوجوانان دامداری و کشاورزی که این مقوله نیز نیازمند دقت و توجه فراوان است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه کشاورزی و دامپروری در مناطق عشایری و روستایی باید نهایت تلاش خود را عملی کند، گفت: جوانان و نوجوانان عشایر باتوجه به زندگی سنتی و توانایی های خود به یقین سهم بسزایی در تأمین امنیت غذایی کشور دارند.

 

وی تصریح کرد: استان خوزستان از ظرفیت و پتانسیل لازم برای تأمین امنیت غذایی کشور برخودار است و می تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نقش قابل توجهی را ایفا کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شده اند اما متولیان امر به منویات ایشان در این زمینه توجه نکردند، عنوان کرد: اقتصادی که باید متکی به درون باشد و از ظرفیت های داخلی و نیروهای جوان که در سراسر کشور هستند، استفاده شود.

 

امام جمعه اندیکا با بیان این نکته که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی اقتصادی که قرار است در کشور بومی سازی شود همراه با سختی هایی خواهد بود اما این به معنای ریاضت و در تنگنا قرار گرفتن مردم نیست و کاملا اشتباه است./9453/302/ب1

ارسال نظرات