۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۹۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اعتکاف کناره گیری موقت از جامعه برای دوری از انحرافات و خدمت به جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت لاسلام علی‌بخشی استغفار در ماه رجب را مقدمه ای برای بهره گیری از فضائل ماه رمضان دانست و گفت: اعتکاف در ماه رجب نوعی کناره گیری موقت از جامعه و مردم برای زدودن غبارهای روح و قلب انسان است تا بتواند در بازگشت به جامعه خود را از انحرافات و شر شیاطین جن و انس حفظ کند و به اسلام و جامعه اسلامی خدمت کند.
حجت الاسلام محمد علي بخشي

حجت الاسلام محمد علی‌بخشی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره فضائل و اعمال ماه رجب، گفت: در ماه رجب توصیه شده است که انسان ها برای خودسازی اهتمام بیشتری داشته باشند و در تعالیم اسلامی به ویژه بر استغفار و طلب حلالیت در این ماه تاکید بسیار زیادی شده است.

 

وی ادامه داد: با استغفار کردن روح انسان پاک شده و صیقل پیدا می کند و انس انسان با خدا بیشتر می شود و با انگیزه و نشاط بیشتر وارد ماه شعبان می شود و نهایتاً با خلوص  پاکی بالایی ماه مبارک رمضان را تجربه می مند تا بتواند حداکثر استفاده را از ماه رمضان ببرد و آمادگی لازم را کسب کند.

 

استاد دانشگاه افزود: از جمله اعمال سفارش شده ماه رجب اعتکاف است که انسان با مشاهده اعتکاف به یاد حج می افتد  و انقطاع انسان از عالم مادی این دنیا و هیاهوهای روزمره در اعتکاف اتفاق می افتد، در اعتکاف چیزی غیر از خدا را مد نظر قرار نمی دهیم و زن و فرزند و مال و ثروت دنیا را فراموش می کنیم و تنها به خداوند و نزدیک شدن به پروردگار می اندیشیم.

 

حجت الاسلام علی‌بخشی بیان داشت: در اعتکاف ما روزه می گیریم و از تمام لذت های مادی دنیا کناره می گیریم و در مسجد معتکف می شویم و خود را از جدال های روزمره و برخورد با مردم و مشاجرات و افکار دنیوی می رهانیم، البته اصل ملاقات با دا در ماه رمضان است و اعتکاف ماه رجب تمرین خوبی برای ورود به روزه ماه رمضان و کسب فضائل آن ماه است.

 

وی اظهار داشت: رکن اصلی عمل اعتکاف روزه گرفتن است که خود روزه فضیلت ها و آثار سازنده بسیاری دارد، از جمله موارد دیگر در اعتکاف سفارش به قرآن خواندن و انجام اعمال ام داوود و تفکر درباره دین و احکام اسلامی و اعتقادی است که اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای فکر کردن آزادانه به خصوص برای جوانان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اعتکاف نوعی کناره گیری موقت از جامعه و مردم برای زدودن غبارهای روح و قلب انسان است تا بتواند در بازگشت به جامعه خود را از انحرافات و شر شیاطین جن و انس حفظ کند و بتواند با انرژی و طهارت روح و اخلاق به اسلام و جامعه اسلامی خدمت کند. /869/302/ب2

ارسال نظرات