۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۳۲۴۸۹۵
معاون شورای تبلیغات اسلامی کشور:

شورای هماهنگی اجازه بهره‌برداری جناحی از مراسم‌های‌ انقلابی را نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: این شورا اجازه سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی و جناحی از مراسم‌ و مناسبت‌های انقلابی و ملی را به هیچ جناح و حزب حاکم یا غیرحاکم در کشور نمی‌دهد.
لطفي- معاون شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، نصرت‌الله لطفی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، عصر امروز در آیین تجلیل از اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی، با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، اظهار کرد: بالاتر بودن اهمیت حفظ نظام جمهوری اسلامی از سایر واجبات، الزامات و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی با قیام در راه خداوند شروع شد و با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی به پیروزی رسید اما پس از آن امام خمینی (ره) باز هم خواستار برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نظام شده و مردم با رأی بیش از 98 درصدی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر شعارهای خود در تظاهرات و راهپیمایی‌ها مهر صحه زدند.

 

لطفی با بیان اینکه امام راحل حتی به شعارها و صندوق‌های رأی نیز اکتفا نکردند، ادامه داد: امام خمینی (ره) تأکید کردند که در نظام اسلامی باید مردم به قانون اساسی نیز رأی دهند و این‌گونه بود که نظام ما بر اساس مبانی توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت شکل گرفت.

 

وی تصریح کرد: چنین نظامی با این مشخصه‌ها به دیدگاه ارزشمند فقهی امام می‌رسد که حفظ آن از اوجب واجبات می‌شود چرا که ویژگی‌های اصلی انقلاب و نظام ما اسلامی بودن، تکیه بر مردم و استکبارستیزی آن است.

 

لطفی با بیان اینکه مردمی بودن و استکبارستیزی نظام اسلامی در مناسب‌ها و مراسم گرامیداشت ایام‌الله انقلابی و ملی به نمایش درمی‌آید، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت برای تحقق این مهم با نگاه بسته و تنگ‌نظرانه حزبی و جناحی امکان‌پذیر نیست ازاین‌رو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد برنامه‌ریز و اداره‌کننده این مناسبت‌ها دارای رویکرد و کارکرد حاکمیتی است.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت‌ها و احزاب حامی آن‌ها محترم هستند اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نمی‌تواند مراسم یوم‌الله‌هایی چون 22 بهمن را با نگاه دولت‌ها هماهنگ کند، افزود: اگر این‌گونه باشد دیگر مراسم انقلابی و ملی، کارآمدی و کارکرد خود را نخواهند داشت.

 

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: این شورا اجازه سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی و جناحی از مراسم‌ و مناسبت‌های انقلابی و ملی را به هیچ جناح و حزب حاکم یا غیرحاکم در کشور نمی‌دهد.

 

لطفی با بیان اینکه در همه گردنه‌ها و دشواری‌ها، مردم به مدد انقلاب و نظام اسلامی رسیده‌اند، اضافه کرد: فتنه پیچیده و استکباری سال 88 نیز از سوی نیروی نظامی خنثی نشد بلکه این حضور مردم در صحنه بود که توطئه فتنه‌گران را خنثی کرد به همین دلیل گرامیداشت این ایام نیز باید با نگاه ملی و حاکمیتی باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه در این راستا حفظ استقلال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: این شورا در انتخاب سخنران و نحوه برگزاری مراسم به دنبال اختلاف نیست اما نمی‌تواند مستمعان و نیازهای آن‌ها را نیز نادیده بگیرد.

 

لطفی ادامه داد: نمی‌توانیم مجری و سخنرانی برای مراسم گرامیداشت یوم‌الله‌ها داشته باشیم که با مستمعان هم‌خوانی نداشته باشد اما درعین‌حال به آن‌ها تأکید می‌شود تا از دنبال کردن مطالب چالشی و اختلاف‌آفرین اجتناب داشته باشند.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، گفت: به عنوان مثال در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران و کشورهای گروه 1+5 و موضوع برجام، تلاش می‌شود به دور از تنگ‌نظری‌ها و حمایت‌ یا تخریب‌ صرف، نقاط مثبت و منفی آن در کنار هم بیان شود.

 

لطفی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سطح ملی و استان‌ها تاکنون با این نگاه و رویکرد اقدام به برگزاری مراسم ایام‌الله و مناسبت‌های ملی و مذهبی کرده و از این پس نیز همین شیوه را ادامه خواهد داد./9314/202/ب1

ارسال نظرات